شناسهٔ خبر: 41962912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وزارت ارشاد به دنبال صیانت از خوشنویسی ایرانی/ جلسه‌ای برای تنظیم سند هنر‌های تجسمی تشکیل نشد

نماینده وزارت ارشاد گفت: طی یک تعامل دو سویه با وزارت میراث فرهنگی، از جایگاه و هویت خوشنویسی ایران در جهان دفاع می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در حال حاضر ادعای کشور ترکیه برای ثبت خوشنویسی اسلامی و اقدامی که لازم است کشور ایران برای ثبت خطوط ایرانی در اسرع وقت انجام دهد و همچنین سندی که باید در حوزه هنر‌های تجسمی توسط وزارت ارشاد تدوین شود، مهمترین مسائلی است که فعالان جامعه تجسمی با آن درگیر هستند.

هادی مظفری مدیر کل اداره هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد در خصوص اقدام این مرکز برای ثبت جهانی هنر و خطوط ایرانی، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اتفاق‌هایی که طی روز‌های اخیر برای خوشنویسی افتاد، برای ما حائز اهمیت است و آن را دنبال خواهیم کرد. از این رو همکاری بین اداره کل تجسمی، اداره حقوقی وزارت ارشاد و انجمن خوشنویسان شکل گرفته تا طی یک تعامل دو سویه با وزارت میراث فرهنگی بتوانیم از جایگاه و هویت خوشنویسی ایران به عنوان یک سرمایه بسیار ماندگار دفاع کنیم.

وی در ادامه درباره سندی که قرار است توسط وزارت ارشاد در حوزه تجسمی تدوین شود، اظهار کرد: دستورالعمل تدوین سند هنر‌های تجسمی توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و اداره کل تجسمی هم به عنوان متولی هنر‌های تجسمی در ارشاد موظف به تنظیم آن شده است.

مدیر کل اداره هنرهای تجسمی ارشاد ادامه داد: برای تدوین این سند ما می‌خواهیم از انجمن‌های صنفی، کارشناسان و متخصصان برای هم اندیشی و ارائه نظر دعوت به عمل آوریم و با جمع بندی نهایی نظر‌ها قالب پیشنهادی آن را آماده کنیم؛ اما تاکنون جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده است و قرار است از روز‌های آینده کار این طرح را آغاز کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما