شناسهٔ خبر: 41962886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ پنج شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال مشخص شد؛ و راهیابی پاری‌سن ژرمن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ عناوین مهترین اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ پنج شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مشروح اخبار امروز به این شرح است:
 
* زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال مشخص شد. دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، دیدار‌های بجا مانده انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که قرار بود ماه‌های مهر و آبان برگزار شود، به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های پروازی ناشی از گسترش این ویروس در جهان به سال آینده موکول شد. بر این اساس مرحله سوم و نهایی مسابقات در ماه‌های شهریور، مهر و آبان ۱۴۰۰ و دو هفته پایانی رقابت‌ها هم در ماه‌های اسفند ۱۴۰۰ و خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه است. ایران با ۶ امتیاز پس از عراق و بحرین در رده سوم جدول گروه C جای گرفته است.

* از. دغدغه‌های مربیان والیبال در آستانه لیگ برتر. تا فساد در فوتبال، در وقت اضافهء امروز:
 
<div id="video-display-embed-code_306696" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799318/306696?width=400&height=300"></script></div>


* چند خبر کوتاه:

- امین مقیمی پور - ووشوکار کشورمان پس از چهار روز مبارزه با بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت. مقیمی پور دارنده ۱۶نشان و عنوان قهرمانی در رده‌ها و مسابقات ملی و بین المللی بود. (((عکس در ام سی)))

- کمیته انضباطی فیفا با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد؛ این باشگاه ۳۰ روز فرصت دارد تا باقی مطالبات برانکو را پرداخت کند، در غیر اینصورت از پنجره نقل و انتقالات محروم می‌شود.

- روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال، اسامی محرومان هفته بیست و نهم را اعلام کرد که براین اساس؛ وحید امیری از پرسپولیس، محمد نوری و محمود شفیعی از پارس جنوبی، محمد معصومی از نساجی و شاهین توکلی از ماشین سازی نمی‌توانند تیم‌های خود را همراهی کنند. عبدالله ویسی و هومن افاضلی - مربیان پیکان و ماشین سازی هم از روی سکو‌ها تیم خود را هدایت می‌کنند.

- روزنامه فوتو اسپورتِ ترکیه اعلام کرد؛ درپی تمایل باشگاه سامپدوریا ایتالیا به جذبِ مجید حسینی - مدافع ترابزون اسپور، مسئولان باشگاه ترکیه‌ای، قیمت انتقال مدافع ملی پوشِ ایرانی را ۵ میلیون یورو تعیین کرد.

- علی قربانی - مهاجم تیم فوتبال سپاهان، پس از فسخ قراردادش به تیم سومقاییت در لیگ جمهوری آذربایجان پیوست. همچنین ولادمیر کومان - هافبک مجارستانی سپاهان با دریافت رضایتنامه از جمع زردپوشان جدا شد.

- مسعود آرمات، بعنوان سرمربی تیم والیبال شهرداری قزوین معرفی شد. این تیم به تازگی جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرده است.

- نامپالیس مِندی - هافبک فرانسویِ لسترسیتی به تیم السد قطر پیوست. مِندی با لسترسیتی قرارداد داشت، اما فصل قبل را به صورت قرضی در نیس بازی کرد. السد - همگروه سپاهان در لیگ قهرمانان است.

- یوفا همزمان با آغاز مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان، تیم منتخب هفته گذشته این رقابت‌ها که در آن ۴ بازی بجامانده از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی برگزار شد را اعلام کرد. بیشترین تعداد بازیکن در این تیم متعلق به بایرن مونیخ است.

- مسابقه دوی ماراتن پاریس که قرار بود ۲۵ آبان برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو و به سال ۲۰۲۱ موکول شد. پیش از این مسابقات ماراتن نیویورک، بوستون، شیکاگو و برلین هم لغو شده بود.

- و ... فدراسیون دوومیدانی روسیه با پرداخت جریمه ۶ میلیون دلاری اتحادیه جهانی که به دلیل جعل اسناد دوپینگ دوندگانش اعمال شده بود، از محرومیت نجات یافت.

* پاری‌سن ژرمن با پیروزی در دقایق پایانی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت... در آغاز مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها که بطور متمرکز در ورزشگاه اسپورتِ لیسبون پرتغال برگزار می‌شود، دیشب تیم پاری سن‌ژرمن به سختی، با نتیجه ۲ به ۱ از سد آتالانتا گذشت و نخستین بار در تاریخ این باشگاه، به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. پاریسی‌ها در شرایطی نماینده شگفتی ساز ایتالیا را شکست دادند که تا دقیقه ۹۰ بازی با یک گل از این تیم عقب بودند، گلی که ماریو پاسالیچ در دقیقه ۲۶ برای آتالانتا به ثمر رسانده بود. در حالی که شاگردان جان پیرو گاسپرینی خود را برای برگزاری جشن صعود آماده می‌کردند، مارکینیوش در دقیقه ۹۰ گل تساوی را برای پی اس جی زد و سه دقیقه بعد هم با گلزنی چوپو موتینگ - بازیکن تعویضی پاریسن ژرمن، بازگشت دراماتیک نماینده فرانسه کامل شد و این تیم جواز صعود به نیمه نهایی را بدست آورد. در پایان مسابقه، نیمار به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد، اما جایزه خود را به ماکسیم چوپو موتینگ - بازیکن کامرونی تیمش تقدیم کرد که گل پیروزی بخش پاریسی‌ها را در لحظات پایانی به ثمر رساند.
 
<div id="video-display-embed-code_306698" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799318/306698?width=400&height=300"></script></div>

* گزارشی ببینیم از بازی‌های الکترونیک نمایندگان رسانه‌ها:
 
<div id="video-display-embed-code_306697" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799318/306697?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما