شناسهٔ خبر: 41962828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

نهضت خدمتگزاری و پاسخگویی در استان قزوین را جدی گرفته ایم

قزوین- استاندار قزوین گفت: نهضت خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم از سوی مدیران استان را با جدیت آغاز کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی که روز پنجشنبه در رازمیان برگزار شد، اظهار کرد: حضور مدیران در میان مردم موجب اقتدار نظام و اعتماد سازی بیشتر می‌شود.

وی افزود: سفرهای منطقه‌ای برای ارتباط بیشتر با مردم تأثیر خوبی داشته و به رضایتمندی مردم منجر شده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: اولویت دولت توجه به روستاها به عنوان محور توسعه و امنیت است زیرا اگر روستا فعال باشد و سکونت در روستا بیشتر شود هم آرامش بیشتر شده و هم تولید رونق می‌گیرد و ما وظیفه داریم کاری کنیم مهاجرت معکوس شکل بگیرد.

جمالی پور اظهار داشت: در گذشته اشتباهات زیادی کردیم و موجب شدیم حاشیه نشینی شکل بگیرد و همه آسیب دیده ایم. امروز خدمات با شتاب وارد روستا شده است و بخش زیادی از صحبت‌ها در خصوص آب و برق وگاز است به طوری که ۷۰ درصد روستاها گازرسانی و ۹۰ درصد برق دارند.

وی گفت: الموت هرچند تاریخ پر افتخاری دارد اما از محرومیت در رنج است و بهره مندی کمی از توسعه دارد در حالی که ظرفیت‌های بی بدیلی در منطقه داریم که اگر درست استفاده کنیم موجب توسعه می‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: با وجود رودخانه شاهرود اما سهم اقتصادی ما محدود است که باید با برنامه ریزی و اولویت بندی به رفع محرومیت کمک کنیم لذا اعلام می‌شود رویکرد مدیران استان استفاده از همه ظرفیت‌های استان و توزیع عادلانه امکانات است.

نهضت خدمت گذاری و پاسخگویی را آغاز کرده ایم

وی افزود: همه ما با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب شده ایم و مدیون مردم هستیم، لذا باید بدانیم پاسخگویی به مردم موجب اعتمادسازی و اقتدار می‌شود.

استاندار قزوین یادآور شد: نهضت خدمت گذاری و پاسخگویی را در استان آغاز کرده ایم و در خدمت رسانی به شما جدی هستیم و مردم بدانند همه مدیران خدمتگزار آنها هستند.

وی گفت: مسئولیت یک امانت الهی و مردمی است که باید پاسخگوی آن باشیم و قرار نیست رویکردها و نگرش‌ها برای کشور مشکل ایجاد کند اگر این دیدگاه‌ها در مسیر خدمت به مردم نباشد سرمایه‌های کشور را از بین می‌برد و موجب اختلاف می‌شود.

جمالی پور اظهار داشت: بخش زیادی از آسیب‌های امروز ناشی از رویکردهای غلطی است که فرصت‌ها را از ما گرفته به هر حال هر دولتی سر کار می‌آید افراد هم سو باید مسئولیت بگیرند اما این موضوع به معنای آن نیست بقیه نقشی ندارند اگر سه قوه کمک نکنند چالش ایجاد شده و همه متضرر می‌شوند.

وی گفت: امروز مدیران ارشد استان با نگرش‌های مختلف دنبال بسیج امکانات و خدمت به مردم هستند وقتی وحدت دیده شود مردم هم امیدوار می‌شوند.

استاندار تصریح کرد: مسئولیت پذیری در این شرایط الزامی است تا شاهد هرج و مرج و بی نظمی و ناکارآمدی نباشیم و امروز مدیریت بدون ریسک اعتباری ندارد.

وی بیان کرد: پایبندی اخلاقی مهم در این وضعیت بسیار مهم است و باید پرسید چقدر اعتقاد به اخلاق داریم در حالی که بی اخلاقی مردم را دچار تردید کرده و منابع را هم از بین می‌برد.

استاندار تصریح کرد: جامعه‌ای که به مسئولیت پذیری و اخلاق و بهره وری و قانون اهمیت ندهد به جایی نمی‌رسد و جامعه‌ای که قانون در آن جایگاهی نداشته باشد نابود می‌شود. تا تعهد و تخصص در کنار هم قرار نگیرد راه به جایی نمی بریم و امروز باید رویکرد ما به سمت منابع ملی تغییر کند.

استاندار قزوین بیان کرد: یک کمیته برای پیگیری مصوبات برای توسعه الموت تشکیل شود و از بخش خصوصی استفاده کنیم تا در این منطقه یک مرکز بزرگ تفریحی اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.

وی گفت: استفاده مناسب از آب شاهرود چند سال است مغفول مانده که باید برای آن تدبیر شود و پیشنهاد می‌شود شرکت توسعه عمران الموت با مشارکت و سرمایه مردم تأسیس شود تا عمران منطقه تسریع شود.

نظر شما