شناسهٔ خبر: 41962641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ هزار تن خوراک دام و طیور به گناباد و بجستان اختصاص یافت

گناباد-ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۶ هزار تن خوراک دام و طیور به واحدهای مربوطه در این شهرستانها طی روز پنج شنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد صفایی دلویی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال پیگیری از وزیر جهاد کشاورزی برای اختصاص ۶ هزار تن خوراک دام و طیور به شهرستانهای گناباد و بجستان این مهم محقق شد و با مساعدت شرکت پشتیبانی امور دام کشور این سهیمه تخصیص یافت.

وی ادامه داد: تمرکز اختصاص ارز به وارد کنندگان نهاده‌های دامی تنها در تهران از مشکلات مهم این بخش به شمار می‌رود و باید این ارز در اختیار بانکهای ملی استانها قرار گیرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال موافقت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با وگذاری ۲۹ هکتار زمین برای ایجاد مجتمع دامداری گاو شیری در گناباد این مجتمع در آینده نزدیک راه‌اندازی و با اجرای آن برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

صفایی افزود: با بهره‌برداری از تعدادی از واحدهای تولیدی مهم در هفته دولت امسال در گناباد ۳۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به واحدهای تولید شوینده و مواد ضدعفونی کننده، تولید ضد زنگ، شانه تخم مرغ و تولید آجر اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیتهای مهم معدنی گناباد و بجستان موافقت یک واحد اکتشاف مس در این شهرستانها به تازگی از مسوولان ذیربط گرفته شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند و هم اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار چینی برای راه‌اندازی واحد تولید شیشه و بلورجات در این شهرستانها هستیم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی مهمترین برنامه مجلس یازدهم را تلاش برای تحقق عدالت در جامعه برشمرد و گفت: با کمک رسانه‌ها، مردم و اهتمام نمایندگان مجلس در مسیر تحقق عدالت گام بر می‌داریم تا نابرابری‌ها در جامعه حذف شوند.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

نظر شما