شناسهٔ خبر: 41962545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل 473 فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی 4 ماه اول امسال برای رصد و پایش واحدهای صنفی تخصصی در سطع تولید و عرضه یک هزار و 568 مورد بازرسی توسط گروه‌های مشترک با حضور و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: طی چهار ماه اول امسال برای رصد و پایش واحدهای صنفی تخصصی در سطح تولید و عرضه یک هزار و 568 مورد بازرسی توسط گروه‌های مشترک با حضور و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده است.

وی افزود: بازرسی‌های صورت گرفته منجر به تشکیل 473 فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از 17 میلیارد و 408 میلیون ریال شد که برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان بیشترین گشت مشترک با انجام 409 مورد بازرسی را با همکاری و حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است.

محمودی به عملکرد با بازرسی از تولید و توزیع مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: در 4 ماه اول امسال 4 هزار و 646 مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی سیمان، آجر، آهن آلات، شن و ماسه و سایر کالاهای مصرفی ساختمانی انجام و 224 فقره پرونده به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و هرگونه تخلف صنفی، هموطنان عزیز می‌توانند به صورت شبانه روزی از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان موارد تلف را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت پیگیری و رسیدگی شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: در همین راستا طی 4 ماه اول امسال یک هزار و 515 مورد شکایت و گزارش به ستاد خبری سازمان واصل شد که پس از پیگیری و رسیدگی 700 مورد متخلف 618 مورد غیر متخلف شناسایی شدند و 197 مورد نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/

نظر شما