شناسهٔ خبر: 41962532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زمان توزیع کتاب درسی دانش‌آموزان اعلام شد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی زمان توزیع کتاب درسی دانش‌آموزان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در یک برنامه تلویزیونی به نحوه و زمان توزیع کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: «12 ماه تلاش برای چاپ و توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون کتاب در سال تحصیلی تلاش د تا بتوانیم این کتاب‌ها را سر زمان مشخص به دست دانش‌آموزان برسانیم. تا 20 مردادماه ۱۲ میلیون دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب‌های خود را در سامانه irtextbook.ir انجام دادند.»

او با بیان اینکه با توجه باقی ماندن حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز برای ثبت سفارش کتب درسی خود، ثبت سفارش کتاب‌ها تا ۳۱ مرداد تمدید شده است تاکید کرد که این زمان، آخرین مهلت نام نویسی است.

مرتضایی افزود: «در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی انجام شد تا دانش‌آموزان با آرامش سال تحصیلی جدید را آغاز کنند. از 20 مردادماه توزیع کتاب از منطقه به مدرسه انجام می‌شود و از ۲۵ مردادماه کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.»

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که در داخل کشور تحصیل می‌کننداز طریق سامانه ثبت کتاب‌های درسی، کتاب‌ها را دریافت می‌کنند، عنوان کرد که دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز با توجه به ثبت سفارشی که انجام داده‌اند در همان مدرسه محل تحصیل امکان دریافت کتاب‌های درسی خود را خواهند داشت.

به گفته او هیچ هزینه‌ای به جز پرداخت هزینه کتاب از دانش‌آموز اخذ نخواهد شد چرا که کاغذ با یارانه دولتی بوده در نتیجه هزینه‌ها در ارزان‌ترین قیمت ممکن خواهد بود.

مرتضایی در این برنامه کمترین این هزینه را ۲۴ هزار تومان در دوره اول دبستان و بیشترین آن را در دوره یازدهم با ۷۱ هزار تومان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما