شناسهٔ خبر: 41962398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ماجرای قطع برق موزه فرش ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برق دار شدن موزه فرش پس از یک و ماه و نیم خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای جان فشان در ارتباط با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: ترانسفورماتور موزه فرش ۴۵ سال قدمت داشت و به علت فرسودگی از مدار خارج شد.

وی افزود: در همان زمان وزیر میراث فرهنگی، دکتر مونسان دستور ویژه‌ای را برای تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات اضطراری وزارتخانه ابلاغ کردند.

جان فشان با بیان اینکه به دلیل صنعتی بودن دستگاه که در بازار نیست و باید در کارخانه ساخته شود گفت: پس از انتخاب پیمانکار دستور ساخت صادر شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه کار اگر روال عادی اداری را طی می‌کرد بیش از ۴ ماه به طول می‌انجامید گفت: با دستور ویژه وزیر کار با شرایط اضطرار دنبال شد و اکنون ساخت ترانس به پایان رسیده و به تهران منتقل شده است و عوامل فنی در حال نصب آن هستند و امروز در مدار قرار خواهد گرفت و موزه برق دار خواهد شد.

وی درباره برخی نگرانی ها از احتمال آسیب دیدن آثار موزه گفت: تاکنون موزه بدون برق نبوده است و از برق اضطرار برای حفظ و نگهداری آن‌ها استفاده شده است.
 
<div id="video-display-embed-code_306689" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799317/306689?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما