شناسهٔ خبر: 41962350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت‌ها طی چند ماهه گذشته

زنگنه، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصاحبه سرپرست وزارت صمت درباره ضرورت افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، کالاهایی با ۱۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محسن زنگنه با بیان اینکه آقای مدرس خیابانی ۱۳ ماه قبل از اینکه به عنوان سرپرست انتخاب شود، قائم مقام وزیر وقت در حوزه بازرگانی بود، گفت: تقریباً تمام مسئولیت حوزه تجارت و بازرگانی بنا به گفته آقای رحمانی وزیر وقت بر عهده آقای مدرس خیابانی بود.

وی اظهار کرد: ظرف یک سال گذشته در حوزه تنظیم بازار، واردات، تجارت، تأمین کالاهای اساسی، ارز ۴۲۰۰ تومانی و تأمین نهاده‌های دامی مشکلات زیادی در بخش بازرگانی وجود داشت. سوابق و عملکرد سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در صورت تداوم حضور وی در وزارت خانه، باعث شود بیشتر بخش بازرگانی و واردات تقویت شود و حوزه تولید نادیده شود.

مخالف وزیر پیشنهادی وزارت صمت به صحبت‌های وزیر پیشنهادی در جلسه دفاع از خود اشاره و بیان کرد: وی گرانی موجود را ناشی از شاخص‌های کلان اقتصادی دانست و نمایندگان مخالف ضمن پذیرش این مسئله که بخشی از گرانی‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار است، اما ایرادات و ابهاماتی درباره اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار در تمام بخش‌ها مطرح کردند که بی پاسخ ماند.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به حوزه کالاهای اساسی ادامه داد: در دوران سرپرستی و معاونت آقای مدرس خیابانی، برای واردات گوشت، ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کردیم اما در بازار با قیمت بیشتری توزیع شد. همچنین قیمت فولاد در کارخانه و بازار تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. از طرفی قیمت خودرو متأسفانه تا ۴۰ درصد افزایش قیمت در کف بازار داریم.

زنگنه با اشاره به مصاحبه سرپرست وزارت صمت درباره ضرورت افزایش قیمت خودرو گفت: در طول یک سال گذشته و سه ماهی که وزیر پیشنهادی، سرپرست بوده است، کالاهایی تا ۱۳۰ درصد افزایش قیمت نیز داشته‌ایم. سؤال از وی این بود که وقتی شما مسئول هستید، باید از چه کسانی درباره گرانی سؤال پرسید؟

وی از وجود مافیا گفت و بیان کرد: حقیقت آن است که سرپرست وزارت صمت قدرت برخورد با مافیا را حتی در داخل خود وزارت خانه نیز ندارند زیر بعضی از معاونین و انتصابات وی در طول مدت سه ماه گذشته، ارتباطاتی دارند که باعث بروز مشکلات اقتصادی شده ‌اند.

نظر شما