شناسهٔ خبر: 41962235 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

چه کسی اسناد استقلال را لو داد؟

سامان خدائی

افرادی که در فراری دادن استراماچونی نقش داشتند تا قدرت خود را بیشتر کنند و حالا جایی در باشگاه استقلال ندارند، پشت ماجرای لو رفتن قراردادها و نامه های محرمانه باشگاه استقلال هستند؛ این خلاصه صحبت های یک منبع آگاه از داخل باشگاه استقلال با طرفداری است اما برخی در تلاش هستند تا موضوع لو رفتن پرونده دیاباته را به سازمان لیگ ارتباط بدهند.

صاحب‌خبر -

برای چندمین بار در ماه های اخیر شاهد افشای اطلاعات محرمانه باشگاه استقلال هستیم. دیگر انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان و همینطور نامه های فیفا به امری عادی در باشگاه استقلال بدل گشته است. اما پرسش اینجاست، این مدارک محرمانه از چه طریق لو می روند؟ ماجرای لو رفتن اسناد استقلال را از انتشار قرارداد استراماچونی در رسانه ها تا شیخ دیاباته بررسی می کنیم. یک منبع آگاه از داخل باشگاه استقلال در گفتگو با طرفداری نحوه لو رفتن اسناد و مدارک باشگاه را روشن کرده است. صحبت های او نشان می دهد منحرف کردن نگاه ها به سمت سازمان لیگ در خصوص پرونده دیاباته بازی با افکار عمومی است.

لو رفتن قرارداد استراماچونی

انتشار قرارداد استراماچونی تیر خلاصی بود بر احتمال بازگشت این سرمربی به باشگاه استقلال. زمانی که باشگاه در حال مذاکره بود، قرارداد استراماچونی در رسانه ها منتشر شد. موضوعی که عصبانیت شدید مرد ایتالیایی را در پی داشت و اندک امیدها برای بازگشت او به ایران را کاملا از بین برد. علی فتح الله زاده در بخشی از گفتگوی اردیبهشت ماه خود با طرفداری گفت:

تنها چیزی که آقای استراماچونی را ناراحت کرد انتشار قراردادش بود. برخی می‌گفتند صحبت‌های فتح‌الله‌زاده در تلویزیون باعث ناراحتی استراماچونی بود. خیر، به مردم خط غلط ندهید، مسئله‌ای نبوده که از آن ناراحت شود. اگر از آن ناراحت می‌شد بعدتر با ما ارتباط برقرار نمی‌کرد. پس صحبت‌های تلویزیونی مهم نبوده، مهم آن بوده که قراردادش را چه کسی منتشر کرده است. برایش ارزش داشته که قراردادش مخفی بماند. من می‌دانم چه کسی قرارداد را منتشر کرده است. همان روزی که باشگاه بودم از آقای خلیل‌زاده خواهش کردم پیگیری کند. آمدم بیرون اما به آقای سعادتمند هم نامه زدم که پیگیری کنید. اگر ایشان هم پیگیری نکند خودم به عنوان یک هوادار استقلال از مدعی العموم خواهش می‌کنم که این موضوع را پیگیری کند.

حدس هایی زده شد که قرارداد استراماچونی از چه طریق لو رفته است. شنیده ها می گفت برخی کارمندان سابق باشگاه از طریق روابطی در سازمان لیگ قرارداد سرمربی ایتالیایی سابق استقلال را منتشر کردند. البته یک خبرنگار بعدها اعلام کرد قرارداد را از باشگاه گرفته و منتشر کرده است. با این حال آن زمان شائبه ای مطرح شد که معاون باشگاه استقلال در زمان افشارزاده و افتخاری با استفاده از ارتباطش با یکی از کارمندان سازمان لیگ قرارداد استراماچونی را رسانه ای کرد. حتی معاون امیرحسین فتحی در صحبت هایش به شکل غیرمستقیم پای شخص مذکور را در لو رفتن قرارداد استراماچونی به میان کشید.

سوق دادن افکار عمومی به سمت سازمان لیگ، سناریوی تکراری اما این بار به دروغ! 

برخی در تلاش هستند که با استفاده از اتفاقی که در خصوص پرونده استراماچونی رخ داد، انتشار قرارداد شیخ دیاباته را هم به سازمان لیگ ارتباط بدهند. یک منبع آگاه از باشگاه استقلال در این خصوص به طرفداری گفت:

قرارداد دیاباته با تمام آپشن های آن منتشر شده است. سازمان لیگ این اطلاعات را در اختیار ندارد. در ماه های اخیر نامه های ارسالی فیفا به باشگاه استقلال هم لو رفته است. سازمان لیگ حتی اگر به پرونده های نقل و انتقالاتی دسترسی داشته باشد، به نامه های فیفا دسترسی ندارد. کما اینکه سازمان لیگ از این آپشن های قرارداد دیاباته هم مطلع نیست. ارتباط دادن افشای پرونده دیاباته به سازمان لیگ، منحرف کردن افکار هواداران استقلال از واقعیت است.

همچنین سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در اطلاعیه روی وبسایت رسمی خود اعلام کرد از طریق مراجع قضایی اتهام به کارمند خود را پیگیری می کند. گویا بعد از جلسه امروز صبح سازمان لیگ در رابطه با همین مسئله چنین تصمیمی اتخاد شده است. سازمان لیگ مدعی است باشگاه استقلال قادر به مراقبت از اسناد خود نیست و هر بار انگشت اتهام را به یک سمت می گیرد. 

مدارک باشگاه استقلال چگونه لو می روند؟

در ماه های اخیر با انتشار هر قرارداد و نامه محرمانه استقلال، مسئولان سابق و حاضر باشگاه تهدید به افشاگری و پیگیری ماجرا در مراجع قضایی کردند. با انتشار چند نامه و پرونده شاهد عملی شدن این تهدید ها نبودیم و نامی هم از کسی منتشر نشد. منبع آگاه طرفداری از باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که قراردادها چگونه لو می روند، گفت:

شکی نیست که قرارداد از داخل باشگاه استقلال لو رفته است. پس از قطع همکاری امیرحسین فتحی و باشگاه استقلال تعدادی از افراد حاضر در باشگاه که با او همکاری می کردند، به حضور خود در استقلال ادامه دادند. فتحی رفت اما آن ها در باشگاه ماندند. با جدایی فتحی و اداره باشگاه با سرپرست، فرصت خوبی برای یکی از این افراد ایجاد شد تا به پرونده ها و اسناد محرمانه دسترسی پیدا کنند. این پرونده ها در بازه زمانی جدایی امیرحسین فتحی و ریاست احمد سعادتمند جمع آوری شده اند. باشگاه موقتا توسط خلیل زاده اداره می شد، استقلال نه معاون ورزشی داشت و نه مدیر عامل، دسترسی های این شخص در باشگاه بسیار بیشتر شد.

از او پرسیدیم این فرد چه سودی از انتشار پرونده ها و اسناد باشگاه می برد؟

به فکر حضور در باشگاه و قدرت گرفتن هستند. این افراد هم در جدایی استراماچونی نقش داشتند و هم در جدایی زرینچه. خواستند استراماچونی و زرینچه و دیگران نباشند تا خودشان قدرت بگیرند. حال هم که دست شان از باشگاه کوتاه شده، با انتشار قراردادها و نامه های فیفا به باشگاه ضربه می زنند. زمانی که سعادتمند عضو هیات مدیره استقلال بود با این افراد زاویه داشت. به فتحی می گفت این ها نه سواد این کار را دارند، نه مدرن هستند، نه خوشنام هستند و نه روابط داخلی و بین المللی خوبی دارند، چرا باید در باشگاه باشند؟ با آمدن سعادتمند مجبور به کناره گیری شدند. حالا که در باشگاه نیستند قصد ضربه زدن دارند. جلوی شان گرفته نشود باز هم قرارداد منتشر می کنند.

نکته جالب در جنجال های انتشار اسناد و مدارک اینجاست که معاون باشگاه استقلال در زمان افشارزاده و افتخاری و یکی دیگر از مدیران سابق که قبل تر در باشگاه استقلال سمت داشته است به تخریب یکدیگر در اینستاگرام می پردازند. گویا چنین حرکتی در جهت فریب افکار عمومی و سوق دادن ماجرا به سمتی دیگر است.

باشگاه استقلال به دنبال پیگیری قضایی

باشگاه استقلال تا کنون به تهدید کسانی که نامه ها و قراردادهای محرمانه را منتشر می کنند، بسنده کرده بود. احمد سعادتمند در گفتگوی خرداد ماه خود با طرفداری به این افراد هشدار داد و در لفافه گفت که با ادامه این روند موضوع انتشار نامه ها و قراردادها را به شکل قضایی پیگیری می کند.

شنیدیم باشگاه استقلال این بار از تهدید و اخطار فراتر می رود و گویا مدیریت استقلال واقعا پرونده را از مراجع قضایی پیگیری می کند.

با توجه به اطلاعاتی که منبع آگاه در اختیار طرفداری قرار داد، اگر پیگیری جدی مسئله رخ ندهد باید باز هم منتظر افشای اطلاعات، قراردادها و نامه های محرمانه باشگاه استقلال باشیم. امیرحسین فتحی به طور رسمی در تاریخ 13 بهمن 1398 از باشگاه استقلال کنار رفت و احمد سعادتمند در تاریخ 11 فروردین 99 به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی شد، فرصتی تقریبا دو ماهه برای جمع آوری اسناد و مدارک از باشگاه استقلال!

همچنین بخوانید:

نظر شما