شناسهٔ خبر: 41961375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد

جهادگران همچنان میدان دار مبارزه با کرونا هستند

جوانان جهادگر همچنان در میدان مبارزه با بحران کرونا یاری رسان مردم و شبکه بهداشت و درمان هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد؛ با شیوع ویروس کرونا کارکنان شبکه بهداشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا لباس رزم بر تن کردند و عده ای دیگر درجهت یاری رساندن به مدافعان سلامت و خدمت به مردم در سنگری دیگر لباس رزم پوشیده و خواب از چشم ربوده اند.

 

مساجد به پایگاه های مردمی مقابله با بحران کرونا تبدیل شد و فعالان جهادگری در میدان مبارزه با بحران کرونا و یاری رساندن به مردم مشق غریت و همت را دیکته می کنند.

 

جوانان مومن و انقلابی در قالب گروه های جهادی همانگونه که در حوادثی چون سیل و زلزله پیشگام در خدمت رسانی بوده اند، با شیوع ویروس منحوس کرونا هم به میدان آمدند تا یاری رسان مردم و شبکه بهداشت و درمان بوده و بدون نام و نشان خدمت رسانی کنند.

 

بنا به فرمایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد یک حرکت جوشیده از اعتقاد و باور قلبی و ایمان است، جهادگران با عشق و علاقه نسبت به مردم و خدمت به محرومان به میدان می آیند در گاه بروز حوادث فرهنگ غنی خدمت بی منت و خالصانه را رخ جهانیان می کشند.

 

در میدان مبارزه با بحران کرونا فعالیت های جهادی از اسفند ماه همراه با سراسر کشور در جای جای استان لرستان آغاز شده است و جهادگران در عرصه های مختلف از جمله ضدعفونی و گند زدایی از اماکن عمومی، تولید و توزیع ماسک، طبخ غذای گرم و توزیع بسته های غذایی و کمک معیشتی یاری رسان مردم بویژه محرومان هستند.

 

مریم رمضانی بانوی جهادگری است که مسجد محل زندگی خود را به پایگاه فعالیت های جهادی تبدیل کرده است.

 

این بانوی جهادگر در خصوص فعالیت های جهادی خود می گوید: بیشتر از 15 سال است که به همراه دوستان و جوانان توانمند دانشجو و محله در حوزه های  فرهنگی و جهادی فعالیت داریم و در مدت دو سال اخیر با رخداد حادثه سیل بیشتر در حوزه کمک رسانی به مردم فعالیت دارم.

 

وی در خوصوص برنامه های گروه جهادی برای مقابله با بحران کرونا، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان وبروز نگرانی های برای مردم در راستای خدمت به مردم، با خود فکر کردیم چه کاری انجام دهیم که کمکی در زمینه مقابله با بحران کرونا و یاری به مردم باشد.

 

رمضانی اذعان داشت: با همراهی جوانان محل مواد ضدعفونی تهیه و در مناطق مختلف شهر بویژه مناطق حاشیه شهرطرح ضدعفونی اماکن عمومی از جمله دستگاه های کارت خوان و پمپ بنزین ها را آغاز کردیم.

 

وی افزود: طی ساعت های خلوت به اماکن عمومی مراجعه می کردیم و با مواد ضدعفونی این اماکن را پاکیزه می کردیم که مردم کمتر به این بیماری مبتلا شوند.

 

رمضانی بیان کرد: در ابتدای کار تنها بانوان همراه بودند اما کمتر از یک هفته اول مردان جوان محل هم با ما همراه شدند و کارهای چون ضدعفونی اماکن عمومی، معابر و خیابان ها را به مردان جهادگر واگذار شد.

 

 وی خاطرنشان کرد: با همراهی مردان گروه جهادی منسجم تر و با توان بیشتر در راستای خدمت به مردم تلاش کرد و با جذب حمایت های خیران و افراد توانمند از اواسط اسفند ماه طرح  اهدای بسته های کمک معیشتی به نیازمندان، اقشار آسیب دیده از بحران کرونا و خانواده های دارای بیمارکرونایی با محوریت مسجد آغاز شد.

 

این بانونی جهادی با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مسجد، گفت: طی اسفند ماه 98 بود که مردم برای تامین ماسک با مشکل مواجه بودند، که با همفکری اعضای گروه جهادی مسجد تصمیم به دوخت ماسک سه لایه گرفتیم.

وی ادامه داد: با اعلام این تصمیم اعضای گروه و فعالان محله چرخ خیاطی های منازل را به حسینیه مسجد انتقال دادند و در مدت کوتاهی حسینیه به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.

 

رمضانی تصریح کرد: فعالان گروه جهادی از خانم و آقا پای کار آمدند، برخی پارچه تهیه می کردند، برخی برش می زدند و برخی هم پای چرخ خیاطی نشستند و روزانه ماسک های استاندارد تولید و به صورت رایگاه در بین مردم توزیع می شد.

 

وی با اشاره دیگر فعالیت های این گروه جهادی، گفت: گروه های جهادی با کمترین حمایت از جانب مسئولان، تنها با تکیه بر توانایی جوانان و یاری خیران در لبیک به رهنمودهای رهبری یاری رسان مردم در روز های سخت هستند و در راستای خدمت به مردم و محرومان تلاش می کنند.

 

رمضانی بیان کرد: در گروه های جهادی جوانان انقلابی، مومن، دانشجو، طلبه  و اقشار مختلف دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات جامعه را به صورت ریز و درشت برطرف کنند.

 

جهادگران تا شکست قطعی بحران کرونا در کنار مردم هستند

 

محمد چگنی دیگر جوان عضو این گروه جهادی هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: در ابتدای شیوع بحران کرونا برای تهیه مواد ضدعفونی و پارچه دوخت ماسک با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که در سایه خستگی ناپذیری اعضای گروه  این مشکلات رفع می شد.

 

وی با اشاره به طرح ضدعفونی محلات و مناطق محروم، افزود: به صورت مستمر مناطق مختلف و اماکن عمومی ضدعفونی می شد و در مسیر خدمت به مردم با مشکلات زیادی مواجه بودیم اما تلاش خودمان را برای سلامتی همشهری ها انجام دادیم و این تلاش ها تا ریشه کن کردن این ویروس  ادامه دارد.

 

 

چگنی با اشاره به برخی بی مهری های مسئولان، گفت: گروه های جهادی تنها به عشق رهبر معظم انقلاب و مردم خدمت می کنند و در برابر بی مهری ها، سنگ اندازی ها و مشکلات مختلف سینه سپر می کنند و صحنه را ترک نمی کنند.

 

 وی با اشاره به رزمایش کمک های مومنانه، خاطرنشان کرد: با جذب مشارکت مردم توانمند و خیران این طرح در ماه های محرم و صفر هم ادامه دارد و با اهدای کمک معیشتی به مردم تلاش می شود به مردم مناطق محروم و ایتام و نیازمندان کمک شود.

 

این جوان جهادگر ادامه داد: جوانان جهادگر از همان روز اول با اشتیاق و روحیه بالا و بودن هیچ چشمداشتی وارد عرصه مقابله با بحران کرونا و خدمت به مردم شدند و همچنان با قدرت با کار خودشان تا ریش کن شدن این ویروس ادامه می‌دهند

 

حمایت از گروه های جهادی بستر محرومیت زدایی است

 

محدثه یزدانی دیگر بانوی جهادگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ، اظهار داشت: امروز حدود شش ماه است که گروه منسجم جهادی با محوریت مسجد و محله تشکیل شده است و این گروه در عرصه های کمک مومنانه، دوخت ماسک و ارائه برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی فعالیت دارد.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی از حداقل امکانات و تجهیزات برخورددار هستند، افزود: جوانان جهادی بدون چشم داشتی تنها به یاری رساندن به مردم و برداشتن باری از دوش آنان فکر می کنند و به موقع در کنار مردم هستند.

 

یزدانی بیان کرد: با حمایت مسئولان، ارگان ها و نهاد از فعالیت های جهادی بستر تقویت خدمت رسانی به مردم، محرومیت زدایی برداشته می شود.

 

 

وی با اشاره به اردوهای گروه های جهادی در مناطق محروم، افزود: گاهی برای رفع مشکلی در مناطق روستایی باید روزها و هفته ها درگیر وقت گرفتن از مسئولان باشیم و گاهی هم با سنگ اندازی ها مواجه می شویم.

 

این بانوی جهادگر با بیان اینکه ما با عشق خدمت به مردم به میدان آمده ایم، گفت: قطعا از ناملایمات خسته نمی شویم و ثابت قدم در میدان محرومیت زدایی و کمک به مردم محروم هستیم و با تمام مشکلات پیش رو خود را مکلف به حضور می دانیم.

 

فعالان گروه های جهادی خالصانه عاشقانه بدون هیچ‌چشم داشتی همانند سال‌های 8سال دفاع مقدس در سنگرهای مبارزه با ویروس کرونا خدمت می‌کنند و تا شکست قطعی این ویروس منحوس یاری رسان مردم هستند.

 

از مهم‌ترین اقدامات گروه های جهادی توزیع ماسک، خرید و مایحتاج ضروری افراد کهنسال و مواد ضدعفونی  و گندزدایی معابر و اماکن به صورت شبانه روز در مقابله با پیشگیری ویروس کروناست.

پایان پیام/85

نظر شما