شناسهٔ خبر: 41956736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شناسایی ۶ تبعه خارجی شاغل غیرمجاز در خراسان شمالی

خراسان شمالی- معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال شش تبعه خارجی شاغل غیرمجاز در کارگاه‌های ساختمانی استان، شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، محمد اربابی اظهار داشت: تبعه های خارجی که به صورت غیرمجاز در کارگاه های استان مشغول به کار شده اند، عمدتاً از کشور افغانستان هستند. 

وی خاطرنشان کرد: این تبعه ها، در کارگاه ها شناسایی شده و دو کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

وی اظهار داشت: بر اساس قانون کار جمهوری اسلامی ایران، به کار بردن تبعه خارجی مگر در شرایطی، غیرمجاز است و بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایان متخلف به ازای هر روز کار، معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار، جریمه می شوند. 

اربابی در بخش دیگر سخنان خود درباره حضور و اشتغال تبعه خارجی در استان گفت: در سال گذشته، هشت نفر از تکنسین ها از خارج کشور در آلومینای ایران در شهرستان جاجرم حضور داشتند که البته اشتغال آنان به صورت مجاز است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این افراد، با شیوع کرونا، به کشور خود بازگشته اند و پس از آن در این استان حضور نیافته اند. 

نظر شما