شناسهٔ خبر: 41956476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد در ساعات بعد از ظهر شدّت پیدا می کند و آسمان استان تحت تاثیر این پدیده جوی شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، پیش‌بینی می‌شود وزش باد در ساعات بعد از ظهر شدّت بیشتری پیدا کند.

او فزود: بر همین اساس آسمان  خراسان رضوی تحت تاثیر این پدیده جوی شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از فردا نیز بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود به طوری که تا اواسط هفته آینده برای مناطقی از این استان به خصوص نواحی بادخیز، وزش باد شدید به صورت موقت همراه با گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت نیز در این ایام دور از انتظار نیست.

فاروقی بیان کرد: طی این روز‌ها به خصوص برای مناطق کوهستانی نیمه شمالی استان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و بر همین اساس در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده شاهد بارش پراکنده و خفیف در این مناطق خواهیم بود.

او تصریح کرد: از روز یکشنبه هفته آتی روند کاهش دمای هوا در استان آغاز می‌شود که اطلاعات تکمیلی گزارش خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۱ و ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بود.

فاروقی اظهار کرد: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در شهرستان تایباد با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام//ف.س

نظر شما