شناسهٔ خبر: 41955333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:

تمرکز دشمن بر تضعیف اراده هاست

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در همایش فرماندهان این نیرو گفت: تحریف مسائل عقیدتی و فرهنگی، یک هشدار مهم برای ملت ایران است و از خطرناک‌ترین جریان‌های فکری در تضعیف اراده ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، حجت الاسلام والمسلمین شعبانعلی صالحی نسب رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در سیزدهمین همایش فرماندهان عمده نزاجا با بیان اینکه  «سبک زندگی مجاهدانه» نیازمند سه مولفه، تلاش حداکثری، عبور از موانع و حاکمیت الله است، گفت: تلاش حداکثری، تلاش عاقلانه و بدون چشم داشتی است که برکت حداکثری الهی را به دنبال دارد زیرا موانعی که در مسیر زندگی مجاهدانه قرار دارد، موانعی از جنس الهی است.

صالحی نسب ادامه داد: موانع زندگی مجاهدانه نیاز به مدیریت جهادی دارد و در این حوزه باید تلاش فرهنگی صورت گیرد تا موانع جنگ نرم برداشته شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در جریان تحریم ملت ایران، شکست آمریکا کاملا مشهود است و تحریف مسائل عقیدتی و فرهنگی، یک هشدار مهم برای ملت ایران و یکی از خطرناک‌ترین جریان‌های فکری در تضغیف اراده ها بعد از جریان های نفوذ، تردید، تهدید و تحریم  و تمرکز دشمن در تضعیف آن است، ولی باید شکست دشمنان در منطقه را به ملت شریف ایران بشارت داد.

صالحی نسب تصریح کرد: راهبرد استکبار جهانی برای تسلیم مردم ایران، فشار حداکثری از سه راه تحریم، تهدید و تزویر است اما راهبرد ملت ایران برای مقابله با دشمن باید مقاومت فعال و هوشمند باشد که نیازمند اراده ای است که باید هر چه بیشتر در جهت مقاوم سازی آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ایمان الهی، باز خوانی سرنوشت ملت‌هایی است که در برابر ظلم ایستادگی کردند تاکید کرد: ارزیابی و مشاهده نقاط قوت جبهه خودی و دشمن، محاسبه پیامدهای سازش پذیری، به کارگیری حداکثری از ظرفیت های موجود و التزام قلبی، عملی و زبانی به علمدار مقاومت از مهم ترین قواعد مقاوم سازی اراده است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: دشمنان مولفه تحریف را واژگون نشان دادن واقعیات می دانند که هدف آن بی اثر کردن تصمیمات و اوامر رهبری است، موضوع تحریف، نگاهش به سمت مسوولان و تصمیم گیران جامعه است زیرا اگر بتوانند در این امر موفق باشند به راحتی به سیاست های کلان، نفوذ خواهند کرد.

صالحی نسب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در خصوص انجام کار جهادی ،خاطرنشان کرد: کار جهادی تردید نمی شناسد، و برای این منظور مسوولان باید به تقویت قوای نظامی، مهارت های جنگی و پیشرفت در حوزه اقتصادی و علمی توجه ویژه داشته باشند و بدانند اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد زیرا عرصه، عرصه اراده ها است و طبق وعده الهی جبهه حق همیشه پیروز است.

وی خطاب به فرماندهان حاضر در سیزدهمین همایش یگان های نمونه نزاجا گفت: در اثر بخشی اجرای برنامه های فرهنگی، فرماندهان عمده یگان ها، نقش موثری دارند تا با حمایت های خود این برنامه ها به اهداف نهایی دست پیدا کند، امروز در شرایطی هستیم که فضای مجازی می تواند انعکاس دهنده مطلوبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده ها باشد این موقعیت را  با تولید محتوای مفید و موثر تبدیل به فرصت کنید.

صالحی نسب در پایان با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهمیت و جایگاه خانواده  در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: مقام معظم رهبری خانواده را "تنگه احد نظام " می دانند، ما در این حوزه مسؤلیم  چنانچه در این موضوع مهم غفلت کنیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزرگی وارد خواهد شد، در این راستا باید با اجرای  برنامه های متنوع و اثر گذار فرهنگی اجازه ندهیم دشمن به مهمترین بخش های نظام ضربه وارد کند.

انتهای پیام

نظر شما