شناسهٔ خبر: 41954824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ هزار و ۹۸۳ کم‌سواد زیر پوشش نهضت سوادآموزی مرکزی قرار گرفتند

اراک - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۳ هزار و ۹۸۳ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان این استان در دولت دوازدهم زیر پوشش طرح‌ها و دوره‌های مختلف سوادآموزی، انتقال و تحکیم مطالب قرار گرفته و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

«حسین میرزایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و ۹۳۱ نفر از این افراد در دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۵۷۸ نفر در دوره انتقال و سه هزار و ۴۷۴ نفر در دوره تحکیم معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی حضوریافته و از آموزش‌های سوادآموزی این معاونت بهره مند شدند.

وی ادامه داد: حجم ابلاغی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در این مدت ۶ هزار و ۶۶۶ نفر، دوره انتقال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و دوره تحکیم سه هزار و ۳۳۱ نفر بوده‌ که بیش از ۱۰۰ درصد حجم ابلاغی در حوزه سواد آموزی، انتقال و تحکیم محقق شده‌است.

میرزایی حجم ابلاغی در حوزه سواد آموزی سال ۹۶ آموزش و پرورش استان مرکزی یک هزار و ۷۰۰ نفر، دوره انتقال ۶۰۰ نفر و دوره تحکیم را ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۵۰ نفر در این مدت در دوره سواد آموزی، ۷۵۹ نفر دوره انتقال و ۶۰۴ نفر در دوره تحکیم حضور یافته و تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حجم ابلاغی سال ۹۷ این معاونت در دوره سواد آموزی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر، دوره انتقال ۵۰۰ نفر، و تحکیم ۸۷۸ نفر بود که ۲ هزار و ۵۹۵ نفر در دوره سوادآموزی، ۶۱۵ نفر دوره انتقال و ۹۰۵ نفر در دوره تحکیم تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: حجم ابلاغی سال ۹۸ معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش این استان ۲ هزار و ۶۶۶ نفر، انتقال یک هزار و ۱۰۰ نفر و تحکیم یک هزار و ۹۵۳ نفر بود که ۲ هزار و ۹۸۶ نفر در دوره سواد آموزی، یک هزار و ۲۰۴ نفر دوره انتقال و یک هزار و ۹۶۵ نفر در دوره تحکیم حضور یافتند.

۳۲ هزار و ۲۲۹ بی سواد و کم سواد بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما