شناسهٔ خبر: 41954503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صعود ۲۲ پله‌ای رشته تیراندازی با کمان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس هیات تیراندازی با کمان خراسان شمالی گفت: بر اساس امتیازهای کسب شده، رتبه رشته ورزشی تیراندازی با کمان این استان که پیش از این در کشور ۳۰ بود هم‌اکنون به جایگاه هشتم صعود کرده است.

صاحب‌خبر -

حکمت شیردل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ملاک های امتیاز دهی صعود این رشته ورزشی در رتبه بندی کشوری، عملکرد هیات های استانی و حضور ورزشکاران در تیم ملی است،  به گونه ای سال گذشته سه ورزشکار آقا و خانم به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی افزود: هم اکنون محمد ربانی در رده سنی جوانان، ستایش دلیر صحرایی و مارال سهرابی در رده های سنی نوجوانان و نونهالان ملی پوشان خراسان شمالی در تیم ملی تیراندازی با کمان هستند.

شیردل با بیان اینکه هیات تیراندازی باکمان استان ۳۰۰ عضو بیمه شده دارد، تصریح کرد: اگرچه خراسان شمالی ظرفیت بالقوه ای در ورزش تیراندازی با کمان دارد ولی با وجود این در دو بخش بانوان و آقایان تنها ۱۰ نفر به‌صورت حرفه ای با هزینه های شخصی خود فعالیت دارند.

رییس هیات تیراندازی استان با اشاره به اینکه تیراندازی از رشته های ورزشی پرهزینه است، خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت ۱۲ عدد تیر و یک کمان بیشتر از ۷۰۰ میلیون ریال است که پرداخت این هزینه ها برای همه علاقه‌مندان به تیراندازی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه استان قابلیت تیم داری در لیگ برتر را دارد، اظهار داشت: از مشکلات پیش روی این ورزش در استان ناتوانی در جلب نظر حامیان مالی بویژه صنایع خراسان شمالی برای تامین هزینه های این رشته است.


شیردل افزود: اگرچه سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته، فدراسیون تیراندازی کشور ۱۰ کمان آموزشی به این هیات اهدا کرد، ولی بیشتر بودجه هیات را از حساب شخصی و یا کمک های موردی خیرین تامین می کنیم.  

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده و دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.

هیات تیراندازی باکمان استان ۳۰۰ عضو بیمه شده دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

نظر شما