شناسهٔ خبر: 41953981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی محرومان در زنجان یک‌ساله به پایان می‌رسد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان احداث می‌شود که سهم بسزایی در کاهش مشکلات این قشر دارد.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین این استان، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان بلاعوض است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این واحدهای مسکونی هزینه‌ای از خانواده ها دریافت نمی شود اظهار داشت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

این مسؤول ادامه داد: روند اجرای این پروژه طبق برنامه، اجرایی می شود که طبق زمان بندی اعلام شده به بهره برداری خواهد رسید و در این راستا به همکاری و مشارکت تمام دستگاه های اجرایی استان نیاز است.

وی اظهار داشت:  هم اکنون در این استان ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۴۹ هزارو ۵۸۲ واحد در واقع بیش از ۵۳ درصد مقاوم سازی شده است.

خواجه ای افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی موجب کاهش آسیب ها در بلایای طبیعی می شود که اولویت در حوزه روستایی، توجه به مقاوم سازی مسکن روستائیان است.

به گفته وی در این راستا، تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن هم سو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان، پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان زنجان ادامه داد: این بنیاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: این بنیاد تاکنون توانسته با همکاری بانک های عامل در طی یک سال گذشته، به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت کند.

خواجه‌ای افزود: ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش موثری دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم، ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند و در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهم و کلیدی را ایفا کرده اند، خاطرنشان کرد: هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خدمت به محرومان و ایجاد سرپناهی امن برای این قشر است.

نظر شما