شناسهٔ خبر: 41953799 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سینمای دفاع‌مقدس روحیه ایثار را در رخدادهای اجتماعی نهادینه می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به نقش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گسترش روحیه ایثار و فداکاری، گفت: تولید آثار نمایشی با محتوای انقلاب و دفاع‌مقدس می‌تواند روحیه مقاومت و خودباوری را در جامعه نهادینه کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گسترش سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: اقدامات خوبی در سال‌های گذشته انجام شده و آثار خوبی نیز تولید شده است اما این فعالیت‌ها با عظمت دفاع‌مقدس متناسب نیست.
وی افزود: سینما و هنرمندان باید به موضوعات مهم اجتماعی توجه و روی مهمترین موضوعات اجتماعی تمرکز کنند؛ قطعاْ موضوع دفاع‌مقدس یکی از موضوعات بی‌بدیل اجتماعی ایران است که سینما باید بیش از گذشته به آن بپردازد. 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید آثار نمایشی با محتوای انقلاب و دفاع‌مقدس می‌تواند روحیه مقاومت و خودباوری را در جامعه نهادینه کند؛ در این بین سینما به دلیل گستردگی و اثرگذاری بی‌نظیری که دارد، قطعاْ باید جدی‌تر از گذشته در این عرصه حضور پیدا کند. 
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌‎هایی مانند جشنواره فیلم مقاومت، روحیه ایثار و فداکاری را در بین جامعه گسترش می‌دهد و این قبیل اقدامات سبب می‌شود جامعه در برابر دیگر رخدادهای اجتماعی مانند بیماری کرونا نیز با روحیه ازخودگذشتگی وارد عمل شود.

 

 

رییس حوزه علمیه خرم‌آباد یادآور شد: در موضوع کرونا، رهبر معظم‌انقلاب جلوتر از سران کشورهای دیگر وارد عمل شدند و با نظر ایشان حتی بسیاری از اجتماعات مسلمان نیز کاهش پیدا کرد و این موضوع بیانگر به‌روز بودن مفاهیم دینی است. از سوی دیگر، مقاومت در این جبهه به حدی ارزشمند است که رزمندگان حوزه سلامت در ردیف مدافعان دوران جنگ‌تحمیلی قرار دارند. 
مبلغی تأکید کرد: در موضوع کرونا نیز سینما باید مانند دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی کند؛ امروز ساخت و تولید آثاری که بتواند ابعاد این مبارزه را به خوبی به جامعه نشان دهد، یک ضرورت است. 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تولید مستند از جبهه مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: اقداماتی که در مواجه با این ویروس انجام شد، به معنای واقعی مقدس هستند؛ بنابراین می‌توان این جبهه را نیز مانند دفاع‌مقدس دانست و از رخدادهای آن آثار مستند باکیفیت تولید کرد که البته این موضوع مورد تأکید مقام‌معظم‌رهبری نیز هست.

انتهای پیام/

نظر شما