شناسهٔ خبر: 41953797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه | ۱۵ استان ایران همچنان قرمز

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۰ میلیون و ۶۹۳ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۴۹ هزار نفر ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آمار جدید کرونا در ایران را اعلام کرد: آمار رسمی حکایت از افزایش حدود ۲۰۰ بیمار نسبت به آمار روز گذشته و افزایش ۴ نفری جان‌باختگان است. آمار جدید می‌گوید کرونا شیب نزولی در ایران ندارد.

دکتر سیما لاری گفت: با شناسایی ۲۵۱۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان کرونا در کشور به بیش از ۳۳۳ هزار نفر رسید. از دیروز تا امروز ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید. لاری ادامه داد: تا کنون ۲۹۰ هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. وی گفت: ۳۹۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تا کنون ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز کرونا گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استان‌های در وضعیت هشدار هم گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۹۰۰ هزار نفر گذشت

در حالی‌که تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه به بیش از ۹۰۲ هزار نفر رسیده، از این تعداد تنها حدود ۱۷۷ هزار نفر تحت درمان قرار داشته و بیش از ۷۱۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند. تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، در گزارش روزانه خود یادآور شد که با ثبت ۵ هزار و ۱۰۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی روز گذشته در این کشور، تعداد کل افراد آلوده به این عفونت به ۹۰۲ هزار و ۷۰۱ نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر در روسیه، تنها ۱۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر در حال ادامه درمان برای عفونت کووید۱۹ هستند. تعداد بیماران درمان شده طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۱۲۳ نفر افزایش یافته است و بدین ترتیب، در مجموع ۷۱۰ هزار و ۲۹۸ فرد مبتلا به این عفونت، دیگر بهبود یافته‌اند. تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی روز گذشته نیز ۱۲۹ نفر بود. درنتیجه تعداد قربانیان این عفونت به ۱۵ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما