شناسهٔ خبر: 41953611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در پیامی:

آیت الله اعرافی درگذشت مؤسس مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) میبد را تسلیت گفت

در این پیام امده است: سید اسدالله امامی؛ هیچ‌گاه مسیر زهد و پارسایی و قناعت و زی طلبگی و حوزوی را فراموش نکرد و بر سر عهد خود با اسلام و انقلاب و مردم ایستاد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام والمسلمین سید اسدالله امامی، مؤسس مدرسه علمیه حجت بن الحسن (عج) شهرستان میبد و از شاگردان امام خمینی (ره) دار فانی را وداع گفت.
به همین مناسبت آیت الله اعرافی در پیامی درگذشت این روحانی وارسته را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال مرحوم حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سید اسدالله عریضی امامی میبدی قدس الله نفسه الزکیه سنگین و ناگوار بود و مایه تأسف و تأثر شدید شد.
آن روحانی عالی‌قدر از فضیلت‌های بسیاری برخوردار بود و عمر خود را در ترویج اخلاق و فرهنگ و تأسیس و ارتقای حوزه علمیه میبد و احیای اوقاف و احداث بنا‌های خیر و تربیت نفوس و پرورش طلاب و کمک به خلق و مساعدت به محرومان سپری کرد و در نجف از امام راحل قدس الله سره الشریف درس دین و فقه و مبارزه را آموخت و در انقلاب همراه امام و رهبری معظم مدظله بود و در دفاع از منافع مردم و میبد ثابت‌قدم ایستاد و با شکیبایی و صبوری مشکلات و ناهمواری‌های زیادی را تحمل کرد و هیچ‌گاه مسیر زهد و پارسایی و قناعت و زی طلبگی و حوزوی را فراموش نکرد و بر سر عهد خود با اسلام و انقلاب و مردم ایستاد و پاک زیست و پاک به لقای معبود خود شتافت.
این مصیبت سنگین را به مردم عزیز و روحانیت ارجمند و حوزه سرافراز میبد و همه ارادتمندان و بازماندگان محترم آن فقید سعید و به آقازادگان گرامی و فرزندان روحانی و جانباز و داماد‌های محترم ایشان و جناب مستطاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای فاکر دام عزه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم شریف و حشر با اولیای الهی و اجداد طاهرینش و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواهانم.
عاش سعیدا و مات سعیدا.
علی‌رضا اعرافی
۲۲ مردادماه ۱۳۹۹
لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین سید اسدالله امامی میبدی درسال ۱۳۱۵ خورشیدی درمیبد متولد شد و بیشتر تحصیلات خود را درنجف نزد آیت الله محمدهادی معرفت، آیت الله شیخ صدرالدین بادکوبه ای، آیت الله شیخ مجتبی لنکرانی، آیت الله حسین راستی کاشانی، آیت الله سید اسدالله مدنی و آیت الله سید عباس خاتم یزدی گذراند و دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیت الله میرزا باقر زنجانی، آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و امام خمینی (ره) به پایان برد.
مرحوم حجت الاسلام حاج سیداسدالله امامی میبدی، موسسه مدرسه علمیه حجت بن الحسن (ع) میبد و ازشاگردان امام خمینی رحمه الله علیه بود.
وی از سال ۱۳۵۳ تا سال ۱۳۷۲ مدیریت حوزه علمیه حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) شهرستان میبد را بر عهده داشت.

نظر شما