شناسهٔ خبر: 41953601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

۸۰ درصد آسانسورهای دستگاه‌های دولتی در قزوین غیر استاندارد است

قزوین- مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۸۰ درصد آسانسورهای دستگاه‌های دولتی و ساختمانهای عمومی استان قزوین غیر استاندارد است و باید رفع عیب شود.

صاحب‌خبر -

سیروس صارمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اداره استاندارد در موضوعات مختلفی ورود کرده و در همه عرصه‌ها به امور مربوط به استاندارد نظارت دارد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم ما در کشور و استان موضوع آسانسور در مراحل نصب، نگهداری و بهره برداری است که بی توجهی در استاندارد در مراحل مختلف همه ساله جان شهروندان زیادی را به خطر می‌اندازد.

صارمی یادآور شد: وضعیت آسانسور در کل کشور از جمله در استان قزوین مطلوب نیست و ما با چالش‌های جدی مواجهیم که با تذکر و برخورد قانونی تلاش می‌کنیم از حوادث این عرصه کم کنیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: نگاه ما ساماندهی شرکت‌های متولی نصب و نگهداری آسانسور در استان است تا بتوانیم آسیب‌های این بخش را کاهش دهیم.

وی گفت: با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان صمت و شرکت‌های همکار، باید در زمینه طراحی، جاسازی و نصب آسانسور ساماندهی مناسبی در این عرصه داشته باشیم.

صارمی اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی در زمینه استاندارد سازی امیدواریم بتوانیم از ابتدای کلنگ زنی ساختمان موضوع نظارت فنی را جدی بگیریم و تعبیه استاندارد، طراحی، اجرا، نگهداری و بهره برداری این سیستم را در ساختمان‌های دولتی، مجتمع‌های مسکونی و خانه‌های شخصی در اولویت قرار دهیم و ضمن جدی گرفتن نظارت مستمر به شرایطی برسیم تا هیچ حادثه‌ای از این بخش رخ نداده و آسیبی به مردم وارد نشود.

۸۰ درصد آسانسورهای دولتی استان غیراستاندارد است

وی بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد متأسفانه ۸۰ درصد آسانسورهای ادارات و ساختمان‌های دولتی و عمومی در استان قزوین غیر استاندارد است و باید رفع عیب شود.

صارمی گفت: البته استاندارد نبودن آسانسورها به مفهوم ایمن نبودن آنها نیست بلکه اشکالات فنی دیده می‌شود که با رفع برخی نکات فنی و بازدیدهای سالانه می‌توان بخش زیادی از آنها را به شرایط استاندارد بازگرداند.

وی اظهار داشت: توجه به استاندارد آسانسور در ساختمان‌های دولتی و خصوصی یک الزام است و از مدیران دستگاه‌های دولتی و انبوه سازان و سایر شهروندان انتظار داریم به آن اهمیت دهند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

نظر شما