شناسهٔ خبر: 41953146 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ساماندهی فضای شهری و تبلیغات محیطی متناسب با روز مباهله

شهرداری تهران در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای برای تبیین و معرفی روز مباهله و ساماندهی فضای شهری و تبلیغات محیطی متناسب با آن تدرک دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی فضای شهری و تبلیغات محیطی متناسب با عید مباهله در پایتخت ایران اسلامی گفت: جمعه پیش رو، روز ۲۴ذی‌الحجه و روز مباهله است که بزرگ‌ترین سند قرآنی فضیلت اهل بیت(ع) به شمار می‌رود و شهرداری تهران در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای برای تبیین و معرفی این روز و ساماندهی فضای شهری و تبلیغات محیطی متناسب با آن تدرک دیده است. 

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به عدم توجه جدی برای گرامیداشت و فرهنگسازی روز مباهله گفت: مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود بطوریکه حضرت ثامن الحجج (ع)، بزرگ‌ترین فضیلت امیرالمومنین (ع) در قرآن را ماجرای مباهله بیان می‌فرماید.

مشاور شهردار تهران با اشاره به نشست گرامیداشت روز مباهله با حضور حاج علی انسانی رئیس ستاد مردمی بزرگداشت روز مباهله در دفتر شهردار تهران و نیز مرکز فعالیت‌های دینی گفت: شهردار تهران تأکید ویژه‌ای بر تغییر فضای شهری و تبلیغات محیطی برای گرامیداشت عید مباهله داشتند که پس از آن مجموعه‌های شهرداری تهران بسیج شدند تا چهره شهر را متناسب با این روز با عظمت تغییر دهند.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده در ادامه ضمن تشکر از سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سایر مجموعه‌های مرتبط با شهرداری نظیر مترو، سازمان فاوا و موسسه همشهری جهت بزرگداشت روز مباهله در سطح شهر تهران گفت: مرکز فعالیت‌های دینی نیز با توجه به توصیه‌ها در عدم برگزاری تجمعات، ضمن برگزاری طرح بزرگ عید مباهله در فضای مجازی (کانال‌های پیام‌رسان مساجد، سرای محلات و سایت اینترنتی شهرداری تهران) در دو بخش ویژه عموم شهروندان و کارمندان شهرداری تهران، اقدام به توزیع ویژه نامه روز مباهله در سی هزار نسخه در ۱۱۰ مسجد مجری طرح، ادارات شهرداری تهران و اماکن عمومی نظیر فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار و... کرد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در پایان اظهار داشت: روز مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص)، از وقایع مهم تاریخی و روز مباهات شیعه است بطوریکه رهبر معظم انقلاب در بیانی شیرین فرمود: روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام (ص)،عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد. در همین راستا، این سخن و جملات زیبایی در بزرگداشت این روز از امروز ۲۱ مرداد تا پایان هفته در سازه‌های تبلیغی شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

نمونه بنر طراحی شده ویژه روز مباهله
نمونه بنر طراحی شده ویژه روز مباهله

نظر شما