شناسهٔ خبر: 41952855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حجت الاسلام نقدعلی در گفتگو با بولتن نیوز:

توجیهات وزیر اقتصاد و مدیران بانک ها برای ندادن تسهیلات به کشاورزی قابل قبول نیست

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه توجیهات وزیر اقتصاد و مدیران بانک ها برای ندادن تسهیلات به کشاورزی قابل قبول نیست، گفت: اگر قانون مصوب مجلس اجرایی نشود، از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه توجیهات وزیر اقتصاد و مدیران بانک ها برای ندادن تسهیلات به کشاورزی قابل قبول نیست، گفت: اگر قانون مصوب مجلس اجرایی نشود، از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم.

 

 

  حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با وزیر اقتصاد و مدیران عامل برخی بانک ها د روز سه شنبه، گفت: بر اساس ماده 32 و 33 قانون برنامه ششم توسعه، بانک های دولتی موظف هستند حداقل 15 درصد از تسهیلات در اختیارشان را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند.

 

وی افزود: بررسی عملکرد بانک ها در این زمینه در دستور کار کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس قرار داشته و با حضور مسئولین فوق الذکر این موضوع بررسی شد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: ظاهرا بانک های دولتی این قانون را اجرا نکرده و تسهیلات را در اختیار بخش کشاورزی قرار ندادند.

 

حجت الاسلام نقدعلی تاکید کرد: توجیهات وزیر اقتصاد مبنی بر چرایی عدم اختصاص 15 درصد تسهیلات به بخش کشاورزی برای ما نمایندگان قابل قبول نبوده و نمایندگان تاکید داشتند که بانک ها باید این قانون را دقیق اجرا کنند.

 

وی افزود: بانک هایی که این قسمت قانون را اجرا نکرده، تخلف کردند و وزیر اقتصاد باید پاسخگوی عملکرد بانک ها باشد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: اگر بانک ها این قانون را دقیق اجرا نکنند، ما در کمیسیون کشاورزی بعنوان کمیسیون تخصصی از ابزارهای نظارتی مجلس برای الزام اجرای قانون استفاده می کنیم.

نظر شما