شناسهٔ خبر: 41952568 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس سازمان صمت گیلان:

توزیع بیش از ۸هزار لاستیک در چهارماهه نخست در گیلان

رییس سازمان صمت گیلان از توزیع بیش از ۸هزار لاستیک در چهارماهه نخست در گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور؛ عباس تابش و استاندار و سایر اعضاء کارگروه در محل استانداری گیلان تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به گستردگی حمل و نقل و ترانزیت تجاری و مرزی بودن استان تاکنون به مقدار ۸ هزار ۱۷۸ لاستیک در گیلان توزیع شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: در چهارماه نخست امسال ۲۸۱مورد بازرسی و گشت  مشترک در خصوص گروه کالایی با اولویت و به ویژه توزیع و تولید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در گیلان انجام شده است که منجر به تشکیل ۱۵۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۵۲ میلیون ریال گردیده است.

 وی در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد: گیلان قطب تولید مرغ کشور  است و نیازمند تخصیص نهاده‌های دامی بیشتر است که معاونت محترم وزیر در این خصوص بذل عنایت را برای رفع نیاز مرغداران استان جهت تولید بیشتر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمتها و خدمات در سطح استان ،برخی فشارها برای اقشار مردم وارد نموده است که متأثر از متغیرهای کلان اقتصادی و تحریمهای ظالمانه و تغییرات نرخ ارز است و همواره بازار را تحت الشعاع خود قرار داده است و  البته در برخی موارد با تمهیدات کارگروه تنظیم بازار  این فشار اندکی قابل کاهش است.

دکتر دلق پوش اذعان کرد: امکانات سازمان صمت  گیلان برای افزایش نظارت و بازرسی در حوزه بازار با وجود ۱۱۰ هزار واحد صنفی و۳هزار واحد صنعتی، بسیار اندک است و درخواست های این سازمان به رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده کشور تسلیم شده است هرچه از لحاظ لجستیک این سازمان به خوبی پشتیبانی گردد، خدمات معاونت نظارت و بازرسی این سازمان به مراتب مطلوب تر از گذشته می شود و شمول نظارت آن بر بازار افزایش خواهد یافت.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما