شناسهٔ خبر: 41951592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:

کنکور با توجه کامل به نظرات متخصصان ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
رئیس دفتر رئیس جمهوری به برخی حواشی ایجاد شده درباره تصمیم‌گیری در‌خصوص زمان برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: هیچ تصمیمی گرفته نشده اما از داخل جلسه فردی توئیت کرده بود و وزرا مجبور شدند در این زمینه عکس‌العمل نشان دهند و بگویند که ما موضوع را در جلسه ستاد ملی کرونا بحث می‌کنیم با وجود این برای تمام خانواده‌ها نگرانی‌هایی ایجاد شد؛ در این زمینه آقای رئیس جمهوری دیروز دستور دادند که وزرای علوم و بهداشت بنشینند و سریعاً تصمیم‌گیری کنند و تصمیم‌شان را سریع اعلام کنند که این کار روز سه‌شنبه انجام شد.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: ۲ ماه پیش ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که وزرا و مسئولان ذیربط خود را آماده کنند تا در زمان تعیین شده کنکور برگزار شود در این راستا نیز دیدیم که کنکور‌های دکترا و ارشد برگزار شد. همان فاصله‌گذاری‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای کنکور کارشناسی نیز اجرا می‌شود و براساس گزارشی که در جلسه هیأت دولت ارائه شد هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه تعویق بیش از حد یا عدم برگزاری کنکور سبب انباشت داوطلب در آزمون سال بعد و اجحاف گسترده در حق بسیاری از داوطلبانی می‌شود که امسال با برنامه‌ریزی مطالعه کرده و زحمت کشیده‌اند، اظهار کرد: کنکور با توجه کامل به نظرات متخصصان ستاد ملی مبارزه با کرونا و با در نظر گرفتن جمیع جهات و تلاش برای کمترین پیامد منفی برگزار خواهد شد.
همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «وقتی رهبر معظم انقلاب در گفتار و عمل نشان می‌دهند که به نظرات ستاد ملی کرونا عمل می‌کنند، شایسته است تصمیمات این ستاد برای همه ما در همه زمینه‌ها فصل‌الخطاب باشد.»
وی افزود: دولت از همان آغاز پاندمی کرونا، نشان داد که خط قرمز دولت، سلامت مردم و فرزندان کشور است؛ تعطیلی مهدهای کودک، لغو حضور فیزیکی در مدارس و دانشگاه‌ها و تلاش برای تداوم آموزش به صورت مجازی، مدیریت حضور مردم در مساجد و... همه و همه از این حساسیت حکایت دارد، اما همیشه هم بهترین تصمیم، راحت‌ترین تصمیم یعنی حذف صورت مسأله نیست. رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: بیاییم اثرات تعویق بیش از حد یا عدم برگزاری کنکور را هم در نظر بگیریم که سبب انباشت داوطلب در آزمون سال بعد و اجحاف گسترده در حق بسیاری از داوطلبانی می‌شود که امسال با برنامه‌ریزی مطالعه کرده و زحمت کشیده‌اند. تمام ارکان دولت از جمله وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور، در هماهنگی کامل با تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کنند و بر همین اساس کنکور با توجه کامل به نظرات متخصصان ستاد ملی مبارزه با کرونا و با در نظر گرفتن جمیع جهات و تلاش برای کمترین پیامد منفی برگزار خواهد شد.
دستور کنکوری روحانی به دو وزیر به روایت ربیعی
سخنگوی دولت گفت: وزیر بهداشت و وزیر علوم موظف شدند با در نظر گرفتن همه دیدگاه‌های صاحبنظران در جامعه همه جوانب برگزاری کنکور را با اولویت سلامت بررسی و تصمیم مناسب را اتخاذ و به رئیس‌جمهوری اعلام کنند. به گزارش ایسنا، علی ربیعی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «امسال کنکور هم متأثر از شرایط کرونایی قرار گرفته است. عده‌ای از داوطلبان و خانواده‌های آنها نگران عقب افتادن کنکور و آثار خستگی و روانی آن هستند و عده‌ای نیز نگران خطرات ناشی از عدم رعایت مسائل بهداشتی هستند. رئیس‌جمهوری با درک نگرانی همه این افراد بر بهترین و عملی‌ترین تصمیم با بررسی همه جوانب آموزشی، اجتماعی و شروع سال تحصیلی با محوریت مسأله سلامت تأکید داشتند.»
سپاه برای کمک به برگزاری کنکور ۹۹ اعلام آمادگی کرد
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعلام آمادگی این نهاد برای واگذاری مکان‌های آموزشی و ورزشی خود در سراسر کشور برای کمک به وزارت علوم در برگزاری مطلوب آزمون سراسری سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، با اعلام آمادگی سپاه برای کمک به تأمین فضای مورد نیاز جهت برگزاری آزمون سراسری کشور گفت: طبق تدبیر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه مقرر شد در صورت درخواست وزارت علوم و استانداران سراسر کشور و متناسب با نیازهای اعلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز عمده آموزشی و ورزشی خود را که از استانداردهای لازم برای اجرای پروتکل‌های آزمون و نیز دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا برخوردار است، در اختیار مجریان آزمون قرار دهد. سردار شریف برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها آن هم در عصر کرونا را از رخدادهای بزرگ و ماندگار کشور قلمداد و تصریح کرد: بی‌شک تحقق مطلوب این رخداد مبارک آن هم در شرایطی که آحاد ملت و از جمله داوطلبان کنکور سراسری در حال مبارزه نفسگیر با شیوع بیماری کرونا هستند، نیازمند یک رویکرد، همراهی و مشارکت ملی است. او گفت: سپاه و بسیج در برگزاری کنکور سراسری از هرگونه کمک به مجریان و دست‌اندررکاران آن دریغ نخواهند کرد.
پادگان‌های ارتش آماده برگزاری کنکور سراسری 99
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به وزیر بهداشت اعلام کردیم که آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری فضاهای پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم.به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در مراسم بازدید از بخش‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی آجا گفت: سامانه بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان از آمادگی کامل برای خدمت به مردم و انجام فعالیت‌های مرتبط با پدافند زیستی برخوردار است. او تصریح کرد: در همان روزهای نخست شیوع کرونا، طی دیداری که با وزیر بهداشت داشتیم، توانستیم تمام توان خود را در جهت کمک و حمایت از هموطنانمان در سراسر کشور پای کار بیاوریم و این وضعیت همچنان ادامه دارد. وی تأکید کرد: ارتش با قدرت برای خدمت به مردم و مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده و خدمات بهداشتی و درمانی بسیار خوبی به مردم ارائه کرده است؛ البته این خدمات همچنان ادامه دارد و نیروهای مسلح با تمام توان به میدان آمده‌اند تا باری از دوش مردم بردارند.


برچسب‌ها:

نظر شما