شناسهٔ خبر: 41951209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر ایران در فرانسه:

اینستکس می‌توانست مرکزیتی برای مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا باشد

قاسمی گفت: اینستکس می‌توانست مرکزیتی برای چندصدایی و مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا در اعمال تحریم‌های خلاف قانون و مغایر با تمام موازین بین المللی و انسانی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امشب درباره تماس و گفت و گوی تلفنی ماکرون رئیس جمهور فرانسه و حسن روحانی عنوان کرد: تماس و گفت‌وگو‌های امانوئل ماکرون و حسن روحانی روسای جمهوری ایران و فرانسه مهم و تاثیرگذار در دو نقطه از جغرافیای جهان با اشتراکات بسیار در حوزه تاریخ، تمدن و فرهنگ و سابقه دیرینه روابط چند صد ساله، بخصوص در مقاطع حساس در جهان برآشفته از چالش‌های گوناگون و غیرقابل تصور در حوزه‌های مختلف سیاسی، بین المللی، بهداشت و سلامت و نزاع‌های گوناگون منطقه‌ای همواره گام و نقطه آغازینی برای ورود به دوره‌هایی از همکاری و همراهی در جهت درک و فهم بیشتر بین دو دولت، در تلاشی ثمربخش در جهت صلح، ثبات و امنیت جهانی و برخی مشکلات منطقه‌ای بوده است.

وی افزود: بی شک یکی از موضوعات بسیار مهم، رایزنی دو رئیس جمهور پیرامون وضعیت آخرین تحولات جهان که هر دو کشور طی دهه‌های گذشته نیز در همراهی و همکاری‌های نقش موثری در جلوگیری از افزایش تنش‌ها و ثبات بخشی داشته اند، بوده است.

قاسمی عنوان کرد: یکجانبه گرایی آمریکا و تلاش مجدد ترامپ بعد از خروج غیرقانونی از برجام و هوس بازگشت مجدد او برای تخریب و نابودی کامل موفق‌ترین تفاهم قرن بیست و یکم در عرصه جهانی نیز موضوع مهمی است که باید طرف‌های اروپایی برجامی ایران بدان توجه کنند و این موضوع بی شک از مباحث گفت وگوی دو طرف بوده است.

سفیر ایران اضافه کرد: تردیدی نیست که اروپای علاقه‌مند به جهان چند صدایی باید برای تحقق این هدف متعالی بشری، وظایف و تعهدات بیشتری را علیرغم تمامی فریاد‌های بی جا و تهی و تبلیغاتی و تخریبی ایالات متحده آمریکا به عمل آورد.

قاسمی گفت: اینستکس می‌توانست و باید مرکزیتی برای چندصدایی و مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا در اعمال تحریم‌های خلاف قانون و مغایر با تمام موازین بین المللی و انسانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در تماس و گفت‌وگو‌ها همواره به صراحت دیدگاه ها، برداشت‌ها و ارزیابی و تحلیل طرفین مطرح و در عین آگاهی و آشنایی مستقیم و بدون هرگونه واسطه ای، نقاط اشتراک و افتراق معلوم و راهی برای تقویت نگاه‌های مشترک در حد امکان آغاز می‌شود.

قاسمی بیان کرد: فرانسه می‌تواند بیش از همیشه نه تنها در صحنه جهانی و اروپایی که در رابطه با ایران از جایگاه والاتری در حوزه درک، فهم و همکاری‌های دوستانه برخوردار باشد.

وی گفت: تجربه و تاریخ به ما به خوبی آموخته است که برترین و ایده آل‌ترین روش برای تامین منافع مشترک و توسعه همکاری‌ها در هر حوزه ای، گفت‌وگو و تبادل نظر بین مقامات عالیرتبه به خصوص در شرایط خطیر و حساس است. راهی که روسای جمهور روحانی و ماکرون بدان واقف و آن را به خوبی پی می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما