شناسهٔ خبر: 41949547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکل‌های اجتماعی نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت:تشکل‌های اجتماعی نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی بیان کرد: در عرصه اجتماعی تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

او افزود: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها، نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشارکت فعالاته و موثر مردم در همه عرصه‌ها و حیطه‌هاست. چرا که توسعه پایدار، بدون همراهی و هم‌افزایی همگانی مقدور نیست.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: در عرصه اجتماعی نیز، تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

خورشیدی عنوان کرد: تشکل‌های اجتماعی به عنوان حلقه اتصال دولت و ملت و با اتکا به سرمایه اجتماعی خویش و با شور و نشاط و انگیزه دوچندان، ظرفیت‎های تازه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور می‌آفرینند.

او تاکید کرد: نامگذاری ۲۲ مرداد، به عنوان روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فرصت مغتنمی به منظور توجه دادن همه ارکان نظام تصمیم‌گیری کشور و آحاد جامعه به اهمیت جایگاه و نقش و تاثیرگذاری تشکل‌ها و سمن‌ها در عرصه‌های گوناگون اجتماع است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: در این میان، کارکرد نسبتا موفق تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در کشور و استان ما که با ورود به عرصه‌ها و بزنگاه‌های گوناگون شکل گرفته و توانسته‌اند در کنار دولت، یاری‌گر مردم و جامعه هدف خویش باشند، مهر تاییدی بر رویکرد درست دولت تدبیر و امید در اهتمام و اعتماد به تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد است.

خورشیدی گفت: بنابراین می‌طلبد، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی نیز با بهره‌گیری از این فرصت، با افزایش کارآیی و اثربخشی، نسبت به نقش و تاثیرگذاری افزون‌تر خویش، اهتمام ویژه‌ای بورزند. 

او تاکید کرد: در این مقطع حساس نیز که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، مشکلات و تنگنا‌های فراوانی برای اقشار گوناگون جامعه در زندگی، معیشت و کسب و کار آنان ایجاد گردیده، حضور فعالانه و موثر تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در دستگیری از همنوعانشان، جلوه درخشانی از همیاری و همدلی همگانی را در سطح استان به منصه ظهور رساند.

انتهای پیام/م

نظر شما