شناسهٔ خبر: 41949251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیماری و بوی نامطبوع؛ رهاورد جاری شدن فاضلاب در معابر اهواز

بوی نامطبوع جاری شدن فاضلاب در معابر استان خوزستان و به‌ویژه کلانشهر اهواز در منازل مسکونی نیز احساس می‌شود و سلامت شهروندان را با انواع بیماری‌ها به خطر انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جاری شدن فاضلاب در معابر خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز، از جمله معضلاتی است که میلیون‌ها شهروند همواره در فصول مختلف سال از آن گلایه دارند.

بیرون زدگی فاضلاب و بوی نامطبوع معابر که به درون منازل مسکونی نیز می‌رسد و تهدید سلامت مردم با انواع بیماری‌ها، ضرورت اصلاح شبکه فاضلاب اهواز را بیش از پیش نشان می‌دهد.

بازار منطقه عامری

 

کیانشهر - سپاه دوم - شهید تقوی‌فر

 

کوی علوی

محله ۲۴ متری

ریشه این مشکل کجاست؟

از مجموع 2400 کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط اصلی انتقال فاضلاب اهواز حدود 900 کیلومتر آن از جنس بتنی و فرسوده بوده است؛ فرسودگی لوله های انتقال و آثار مخرب درختچه های کنوکارپوس بر زیرساخت‌های شهری دو عامل اصلی این معضل بزرگ معرفی می‌شوند؛ معضلی که در سال‌های اخیر همواره با برکناری مدیرعامل‌های شرکت آبفا همراه بوده است.

چالش مهم بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابر سبب شده تا آسفالت بسیاری از نقاط اهواز و خوزستان، آسیب ببیند و زمان ماندگاری آن به کمترین حد ممکن برسد به طوری که برای مثال در منطقه 6 اهواز کمترین نقطه ای دارای آسفالت مناسب دیده می‌شود.

علاوه بر اینها، نگرانی بزرگتر مردم در خصوص تلاقی آب و فاضلاب است که بارها توسط نمایندگان، مسوولان و کارشناسان نسبت به تاثیر آن بر سلامت مردم و ابتلا به بیماری های مختلف هشدار داده شده است.

بلاهای ناشی از شبکه فاضلاب اهواز به همین جا ختم نمی‌شود و نمی‌توان از ورود روزانه 185 هزار مترمکعب فاضلاب شهری و بیمارستانی از ۲۷ شعبه به رودخانه کارون چشم پوشی کرد؛ آلوده کردن رودخانه کارون موجب شده تا مبالغ هنگفتی برای تامین آب شرب اهواز و شهرهای غربی و جنوبی استان از کیلومترها دورتر و از سد کرخه هزینه شود که تاکنون نیز اهداف آن محقق نشده است.

 

پردیس - اتوبان اصلی

 

حمیدیه - مقابل بلوار شهدای ارتش

 

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز هفته گذشته با تایید مرگ یک کودک در کوی سیاحی، گفت: نبود شبکه فاضلاب در این مناطق سبب شده جوی روباز فاضلاب، جان کودکان را به خطر اندازد.

غرق شدگی کودکان در فاضلاب مربوط به الان نیست و در سالهای گذشته موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است که شرکت آب و فضلاب باید هر چه سریعتر به این معضلات پایان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما