شناسهٔ خبر: 41948615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح پویش آماده باش ورزش همگانی در دماوند آغاز شد

تهران – ایرنا - رئیس هیات ورزشهای همگانی شهرستان دماوند گفت: پویش سراسری آماده باش ورزش همگانی با اجرای ورزش داژبال و برنامه گل گشتی (پیاده روی و دیدن مناظر) در راستای طرح‌ بزرگ فدراسیون ورزشهای همگانی جهت مقابله با ویروس کرونا در شهرستان دماوند آغاز شد.

صاحب‌خبر -

بهرام صالح نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طرح پویش آماده باش ورزش همگانی در راستای فرهنگ سازی به منظور مشارکت عموم مردم دماوند در برنامه های ورزش همگانی به مرحله اجرا درآمده است، اظهار داشت: طرح پویش ورزش همگانی برای ایام کرونا در نظر گرفته شده و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود در شرایط عادی و یا در وضعیت شیوع بیماری کرونا ورزش، بالاخص ورزش همگانی جایگاه مهم و اصلی خود را در خانواده داشته باشد، گفت: باتوجه به گسترگی شیوع ویروس کرونا، امروز بیش از هرزمان دیگری نیاز به ورزش کردن در میان شهروندان احساس می شود که امیدواریم پویش هایی چون آماده باش، تاثیر خوبی در تحقق این امر داشته باشد.

هیات ورزش‌های همگانی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این توان و ظرفیت وجود دارد تا در روزهایی که با کرونا درگیر هستیم، راهکارهایی را برای تقویت قوای جسمانی و ایجاد نشاط، تحرک و شادابی اقشار مختلف شهروندان ایجاد کنیم و آمادگی طیف های مختلف را برای مقابله با این بیماری بیش از پیش افزایش دهیم.

بوربوری، رئیس کمیته داژبال دماوند نیز بابیان اینکه داژبال یکی از ورزش های سنتی ایرانیان است که از زمان های قدیم در کشور ایران به عنوان یک بازی پرنشاط و همگانی مطرح بوده، گفت: این موضوع با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی شروع شده که انشاالله شاهد موفقیت و رشد داژبال در شهرستان دماوند باشیم.

وی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی، در عصر کنونی دارای مخاطبین چشمگیری در بین سنین مختلف بوده و توانسته بعنوان یک ورزش خانوادگی و کم هزینه، در بین جوامع مختلف، مطرح و مورد استقبال قرار گیرد، بیان داشت: از مهارت های این رشته می توان به بالا بردن مهارت در اجرای حرکات انتقالی (پرتاب، دریافت، پاس دادن، دویدن، جهش) - تقویت روحیه تعاون - دقت - افزایش سطح هوشیاری وهمیاری- ایجاد هماهنگی میان دستگاه عصب و عضله - ایجاد هماهنگی بین چشم و اعضاء بدن در نشانه گیری- ارتقاء در فاکتورهای آمادگی جسمانی (استقامت - قدرت - سرعت - توان - چابکی - عمل وعکس العمل - تعادل - انعطاف) اشاره کرد.

لازم به ذکر است،  طریقه بازی ورزش داژبال بدین ترتیب است که بازیکنان تیم وسط، می بایست با جاخالی دادن، خود را از خطر برخورد توپ دورساخته، همچنین با دریافت توپ (گل) بوسیله دست ها، اقدام به اخذ امتیاز نمایند. بازیکنان تیم کنار، می بایست با پرتاب توپ بوسیله دست ها به سوی بازیکنان تیم وسط، نسبت به حذف آنها  (حذف موقت) از زمین مسابقات و اخذ امتیاز و همچنین از بین بردن امتیازات (گل) تیم، اقدام کنند.

نظر شما