شناسهٔ خبر: 41948588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صنایع دستی البرز آماده عرضه در بازار بین‌المللی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: آمادگی حضور در بازار بین المللی عرصه صنایع دستی و فرهنگی را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنابع دستی استان البرز، در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: استان البرز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استان انتخابی شایسته و به جایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه، استان البرز از منظر گردشگری می‌تواند پذیرای سلایق مختلف بین المللی باشد، افزود: این استان علایق گردشگری کشورهای اروپایی یعنی کویر را دارد، علایق مردم کشورهای عرب و حواشی خلیج فارس یعنی جنگل، طبیعت و رودخانه را دارد، همچنین علایق عمومی گردشگری دنیا که همان بوم گردی است را به دلیل وجود روستاهایی با بافت تاریخی، بناهای قدیمی، داشتن طبیعت بکر، مردم مهمانواز و فرهنگ غنی را دارد، همچنین روستاهای البرز به طور خلاصه از لحاظ اکوتوریستی یکی از مناطق ویژه کشور هستند.

محمدی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی و به دلیل وجود شهروندانی از تمام نقاط کشور، همه صنایع دستی کشور در استان البرز یافت می‌شود. میراث فرهنگی البرز برای رونق صنایع دستی در حال ایجاد بازار دائمی صنایع دستی در کرج است و با تجربه موفق این طرح به زودی در تمام شهرستان‌های استان بازارچه‌های دائمی برپا خواهد کرد. این بازارها در سطح بین المللی می‌تواند میزبان مناسبی برای توریست‌های خارجی باشد.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر کشورمان یکی از کشورهای ارزان در حوزه گردشگری سلامت است و استان البرز هم با داشتن کلینک‌ها و مراکز درمانی_بهداشتی تخصصی و نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی می‌تواند به خووبی از این ظرفیت استفاده کند و به بازاری مناسب برای گردشگری سلامت تبدیل شود.

این مقام مسؤول گفت: استان البرز با پتانسیل‌های موجود در عرصه صنایع دستی و فرهنگی مشتاق است در عرصه بین المللی هم فعالیت داشته باشد و می‌توانیم با تقویت این حوزه فرهنگی در سطح جهانی مطرح شویم.

محمدی تصریح کرد:  اداره کل میراث فرهنگی از قبل تمام تمهیدات مقدماتی برای حضور در بازار بین المللی را مهیا کرده است. استان البرز در با وجود گروه‌های مختلف آیینی، مذهبی، صنایع دستی فاخر و ... این توانایی را دارد تا در چند هفته آینده این تور ویژه بین المللی را آماده کند و به هر کشوری که سارزمان ارتباطات اسلامی موافقت کند به نمایش بگذارد.و اطمینان خاطر داریم مورد استقبال قرار می‌گیرد، میراث فرهنگی البرز کیفیت این تور بین المللی را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ح.ج

نظر شما