شناسهٔ خبر: 41948585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۳۰ درصدی داوطلبان کنکور در اشنویه

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری در مقایسه با سال گذشته، گفت: امسال یک‌هزار و ۷۱۰ نفر در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

عبدالسلام مام‌عزیزی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری کنکور سراسری در اشنویه افزود: از این تعداد، ۸۴۱ نفر دختر و ۸۶۹ نفر پسر هستند که با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری در اشنویه نظیر سایر شهرهای ایران در چهار گروه آزمایشی برگزار می شود، بیان کرد: امسال این آزمون در چهار روز برگزار می شود و ۲ حوزه اصلی برای برگزاری پیش بینی شده‌است.

فرماندار اشنویه اظهار داشت:حوزه اصلی در دانشگاه پیام نور این شهرستان است و حوزه فرعی شامل سه سالن در اداره تربیت بدنی است که تمهیدات لازم برای تجهیز آن اندشیده شده‌است.

وی گفت: تمامی سالن‌ها و مراکز آزمون به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و کارشناسان بهداشت نیز در محل آزمون حضور دارند تا آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در بیانیه‌ای که به امضای سعید نمکی وزیر بهداشت و منصور غلامی، وزیر علوم رسیده، آمده است: پیرو اعلام نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل های سختگیرانه، مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار شود.

قرار است کنکور امسال در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور برگزار شود.

نظر شما