شناسهٔ خبر: 41948543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار سمنان:

۲ مکان تفریحی در دیباج ایجاد می‌شود/ توجه به جذب گردشگر

دامغان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بامن دیباج و بوستان کودک دو مکان تفریحی و تفرجگاهی هستند که در آینده نزدیک در شهر دیباج دامغان احداث خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری بعد از ظهر چهارشنبه در سفر یک روزه به دیباج و در جمع مسئولان محلی به میزبانی شورای شهر دیباج، با بیان اینکه این شهر دارای پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر است، تاکید کرد: دیباج ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه این بخش در منطقه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با رفع مشکلات زیرساختی و اقدام‌های مسئولان، شاهد مهاجرت معکوس در شهر دیباج هستیم که باید با افزایش جمعیت برای توسعه زیرساخت‌ها هم در این شهر اقدام شود.

ضرورت برنامه‌ریزی اصولی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی به طور جد در دستور کار شهرداری دیباج باشد و ساخت بام این شهر با همکاری و جذب فعالان اقتصادی انجام شود.

فخری با بیان اینکه اهمیت بازدیدهای میدانی برای اجرای طرح‌های عمرانی بیشتر از برگزاری جلسات است و با برنامه‌ریزی اصولی تلاش می‌شود از طرح‌های در حال ساخت استان در نقاط مختلف شهری و روستایی به صورت مستمر بازدید شود، گفت: از طریق ظرفیت‌های قانونی برای ساخت بام دیباج و بوستان کودک این شهر با اعطای تسهیلات اقدام‌هایی از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان انجام خواهد شد.

منابع غنی دیباج

فرماندار دامغان نیز در این دیدار با بیان اینکه افزون بر ۲۱ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی در شهر دیباج برای سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: ساخت بوستان کودک و بام دیباج از طرح‌های عمرانی شهرداری دامغان است که با برنامه‌ریزی اصولی برای اتمام این طرح‌ها اقدام شود.

علی اصغر مجد با بیان اینکه دیباج ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید از منابع غنی منطقه برای توسعه اقتصادی بهره برد، ابراز داشت: وجود مناطق بکر طبیعی منحصر به فرد و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) برای توسعه گردشگری مذهبی در منطقه ارزشمند است.

وی افزود: در سال‌های گذشته مهاجرت از نقاط مختلف استان به شهر دیباج قابل توجه بوده است و زیرساخت‌ها در توازن جمعیت پنج هزار و ۶۰۰ نفری این شهر توسعه یابد.

ضرورت تقویت زیرساخت گردشگری

حجت الاسلام قریب بلوک امام جمعه دیباج نیز با بیان اینکه این شهر ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای رونق این بخش اقدام کرد، گفت: دیباج با برخورداری از ظرفیت طبیعی و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) منابع خوبی در بخش گردشگری مذهبی دارد.

وی افزود: شهرداری دیباج برای اجرای طرح‌های فرهنگی در این شهر ورود کند و مسئولان ارشد استان با پیگیری مستمر در تحقق برنامه‌های عمرانی در منطقه بکوشند

نظر شما