شناسهٔ خبر: 41948526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نشست برنامه عملیاتی تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران برگزار شد

نشست هم اندیشی ملی «بررسی برنامه عملیاتی تفاهم نامه تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی» به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: بی‌تردید ارتقاء وضعیت معیشتی، تامین رفاه و برنامه ریزی در حوزه های مسکن، سهام و کاهش آسیب های اجتماعی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژه ای در عملیاتی شدن آن دارد.
وی افزود: عطف به مستندات قانونی به ویژه اصل ٣١ قانون اساسی و نیز ماده ١٤٩ قانون کار و آیین نامه اجرایی آن در موضوع مسکن کارگری و همچنین تاکید رئیس جمهور و اهتمام ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه مشترک میان  وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با هدف ایجاد ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در دی  ١٣٩٨ منعقد شد.
وی خاطرنشان کرد: این معاونت، مسئولیت راهبری، هماهنگی، انسجام بخشی و تنظیم بخش های متعدد و پیشبرد تفاهم نامه را بر عهده دارد.
صادقی فر بر جلب مشارکت همه جانبه شرکای اجتماعی حوزه کار و تعیین ساز و کار اجرایی طرح‌هایی مانند تامین مسکن کارگران و بازنشستگان تاکید کرد.  
معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح مدل های نه گانه این معاونت در تامین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف ، هدفمند کردن مساعدت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای شاخص دستیابی به مسکن و عدالت اجتماعی را ضروری دانست.
اعضای کارگروه مسکن کارگری و مدیران اموراجتماعی استان های سراسرکشور نیز در این نشست حضورداشتند.  

نظر شما