شناسهٔ خبر: 41948471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

بررسی راهکارهای سریع پاسخگویی به بحران های اجتماعی

در نشست مشترک مدیرکل بهزیستی فارس با اعضای کارگروه ملی مطالعات و آموزش سامانه های  مدیریت و فرماندهی  حوادث و سوانح، راهکارهای سریع پاسخگویی به بحران های اجتماعی بر اساس الزامات قانونی و اسناد بالادستی بررسی شد. 

صاحب‌خبر -

  

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی فارس در این نشست که با حضور  آقایان دکتر مهراب شریفی معاون پشتیبانی وتوسعه منابع جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دکتر نظام افتخاری مدرس سامانه فرماندهی حادثهICS، سرکار خانم سعدایی جهرمی پژوهشگر، نویسنده و مترجم سامانه  NIMS   مدیرعامل موسسه پژوهشی آموزشی پارس بانان و سلیم حقیقی پژوهشگر، نویسنده و مدرس سامانه ملی مدیریت حوادث و سوانح NIMS برگزار شد میزان پتانسیل خطرپذیری شیراز و استان فارس برای پیشگیری از بروز آسیب ناشی از حوادث و بحرانهای طبیعی و انسان ساخت برای افراد جامعه هدف بهزیستی، بررسی و تبادل نظر شد.
در ادامه نشست مبحث محاسبه بعد خانوار شیراز و استان فارس  بویژه جامعه هدف بهزیستی بررسی و در خصوص  راهکارهای تخصصی برای پاسخگویی سریع و مقرون به صرفه  بحرانهای اجتماعی با توجه به الزامات قانونی و اسناد بالا دستی بحث و تبادل نظر شد. 
در پایان نشست کارگروه تخصصی بر نقش موثر  اداره کل بهزیستی در پیشگیری از بروز بحرانهای فردی و اجتماعی  و  پاسخگویی بهنگام به ابعاد تخصصی آن  و بازتوانی  و توسعه فردی  خانواده ها و افراد در معرض خطر حوادث و سوانح  تاکید شد.
لازم به ذکر است مدیرکل بهزیستی استان فارس دارای سابقه  عضویت در این کارگروه کشوری بوده و در حال حاضر از مدرسان سازمان مدیریت بحران کشور در این حوزه تخصصی می باشد.

نظر شما