شناسهٔ خبر: 41948453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۴۹ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده پلدختر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بیش از ۴۹ میلیاردتومان از اعتبارات سیل در استان لرستان به مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بیش از ۴۹ میلیاردتومان از اعتبارات سیل در استان لرستان به مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر اختصاص یافت.

 داریوش حسن نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان پلدختر اظهار داشت: ۹۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات سیل به شرکت آب منطقه‌ای لرستان اختصاص داده شده که بیش از ۴۹ میلیارد تومان آن به پروژه‌های شهرستان پلدختر اختصاص داده شده است.

او افزود: این مبلغ در سه بخش شامل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۲ایستگاه پمپاژ چم مهر و جایدر، ۲۲ میلیارد تومان برای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های محدوده شهرستان پلدخترو ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جهت ایستگاه‌های هیدرومتری این شهرستان هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت:: این اعتبارات به طور کامل جذب شده و ۲۵ درصد نیز ابلاغ شده و اضافه بر آن مبلغی که می‌بایست هزینه می‌شد، پیشرفت کار صورت گرفته است.

حسن نژاد افزود: ایستگاه پمپاژ چم مهر قرارداد ۹۸۰ میلیون تومانی برای تعمیر پمپ‌ها و الکتروموتور‌ها و تابلو‌های برق این پروژه به پیمانکار ذی صلاح داده شد که تا پایان خردادماه این تعمیرات به پایان می‌رسد و ادوات تحویل پیمانکار جدید می‌شود.

او یادآورشد: ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث ایستگاه چم مهر با پیمانکار عقد قراردادشده وبعد از اردیبهشت ماه که سطح آب رودخانه کشکان پایین رفته بود جابجایی ایستگاه از محل قبلی صورت گرفت و با انجام مطالعات جدید و کار فنی، احداث مجدد ایستگاه با کمترین تغییر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: پروژه ایستگاه چم مهر با ساخت سوله، تابلو‌های برق، خرید ترانس و کابل‌های برق ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دلیل این که در محل مستقر نشده اند به چشم نمی‌آید که تا شهریورماه امسال با ۸۰ درصد پیشرفت زیرسازی، سوله آن نصب وسایر تجهیزات راحت‌تر در محل استقرار می‌یابند.

حسن نژاد گفت: برای احداث شبکه فرعی پروژه آبرسانی ایستگاه چم مهر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با پیمانکار قرارداد منعقد شده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: با توجه به این که شبکه پروژه ایستگاه آبرسانی چم مهر از قبل آماده شده، برای تکمیل آن حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ر

نظر شما