شناسهٔ خبر: 41948327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص ۲۱ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی دیباج

فرماندار دامغان از اختصاص ۲۱ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی در شهر دیباج برای سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دیباج، علی‌اصغر مجد عصر امروز در نشستی با معاون استاندار سمنان اظهار کرد: افزون بر ۲۱ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی در شهر دیباج برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

او گفت: ساخت بوستان کودک و بام دیباج از طرح‌های عمرانی شهرداری دامغان است که با برنامه‌ریزی اصولی برای اتمام این طرح‌ها اقدام می‌شود.

فرماندار دامغان اضافه کرد:‌دیباج ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید از منابع غنی منطقه برای توسعه اقتصادی بهره برد.

مجد بیان کرد: وجود مناطق بکر طبیعی منحصربه‌فرد و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) برای توسعه گردشگری مذهبی در منطقه ارزشمند است.

او گفت: در سال‌های گذشته، مهاجرت از نقاط مختلف استان به شهر دیباج قابل‌توجه بوده است و زیرساخت‌ها در توازن جمعیت پنج هزار و ۶۰۰ نفری این شهر توسعه یابد.

رفع مشکلات زیرساختی گردشگری در دیباج

حجت‌الاسلام حسین قریب‌بلوک، امام جمعه دیباج هم گفت: شهر دیباج ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای رونق این بخش اقدام کرد.

او گفت:‌ دیباج با برخورداری از ظرفیت طبیعی و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) منابع خوبی در بخش گردشگری مذهبی دارد.

امام جمعه دیباج اضافه کرد: شهرداری دیباج برای اجرای طرح‌های فرهنگی در این شهر ورود کند و مسؤولان ارشد استان با پیگیری مستمر در تحقق برنامه‌های عمرانی در منطقه بکوشند.

قریب‌بلوک  افزود: تعامل خوبی بین مسؤولان شهر دیباج برای رونق اقتصادی و عمرانی وجود دارد و باید با جذب اعتبار برای توسعه منطقه بیشتر تلاش کرد.

او گفت: اجرای طرح‌های عمرانی که امروز بازدید شد به‌طور جد در دستور کار مسؤولان مربوط قرار گیرد.

طرح‌های عمرانی خوبی در حال اجراست

سعید دربانیان، شهردار دیباج هم گفت: طرح‌های عمرانی خوبی با مساعدت و تلاش شهرداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در حال انجام است که با پیگیری‌های مستمر در آینده نزدیک این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: فضای خوبی برای تعامل و هماهنگی بین شهرداری دیباج و معاونت عمرانی استانداری سمنان مهیاست و در نشست‌های تخصصی به‌طور حتم موانع توسعه عمرانی و حوزه شهری دیباج به مسؤولان ارشد استان گزارش خواهد شد.

زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری مذهبی در دیباج فراهم شود

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم گفت: شهر دیباج ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید با رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه این بخش در منطقه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با رفع مشکلات زیرساختی و اقدام‌های مسؤولان، شاهد مهاجرت معکوس در شهر دیباج هستیم که باید با افزایش جمعیت برای توسعه زیرساخت‌ها هم در این شهر اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی به‌طور جد در دستور کار شهرداری دیباج باشد و ساخت بام این شهر با همکاری و جذب فعالان اقتصادی انجام شود.

فخری ادامه داد: اهمیت بازدیدهای میدانی برای اجرای طرح‌های عمرانی بیشتر از برگزاری جلسات است و با برنامه‌ریزی اصولی تلاش می‌شود از طرح‌های در حال ساخت استان در نقاط مختلف شهری و روستایی به‌صورت مستمر بازدید شود.

وی اضافه کرد: از طریق ظرفیت‌های قانونی برای ساخت بام دیباج و بوستان کودک این شهر با اعطای تسهیلات اقدام‌هایی از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/74002/م/

نظر شما