شناسهٔ خبر: 41948223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وقتی کرونا نبود، روحانی اهل تعامل بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای با اشاره به رأی اعتماد امروز مجلس به وزیر صمت در کانال تلگرام خود نوشت: طبق گفته معاون پارلمانی و نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، "آقای روحانی برای حضور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی، از ستاد کرونا استعلام کرده بود و ستاد، حضور او را به دلیل شرایط کرونایی به مصلحت ندانسته است"

خیلی ها به درستی می پرسند اگر یک میلیون دانش آموز به اصرار آقای روحانی باید کنکورشان را بدهند و هراسی از کرونا نداشته باشند، پس چرا خود او امروز از بیم کرونا، در نشست مجلس شرکت نکرد؟

تناقض مهمی است. اما طور دیگری هم می شود پرسید: تا شش هفت ماه قبل که کرونا نبود، آقای روحانی چه قدر برای "تعامل" با مردم و نمایندگان و صاحب نظران و فعالان حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی وقت می گذاشت که حالا رویه اش تغییر کرده و از وقت گذاشتن و تعاملاتش کم شده باشد؟

روحانی 20 فروردین هم در جلسه رای اعتماد به وزیر جهاد کشاورزی شرکت نکرد و معاون پارلمانی وی، این گونه توجیه کرد که "با توجه به تداخل جلسه مجلس با جلسه هفتگی دولت، آقای جهانگیری در جلسه رای اعتماد حضور می یابد".

اعضای اتاق بازرگانی و بسیاری از فعالان اقتصادی بارها گلایه کرده اند که حسرت ملاقات با رئیس دولت و طرح مشکلات و پیشنهاد ها بر دلشان مانده است.

عبدالله ناصری (عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و مشاور خاتمی) بود که خبر داد:

"روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین، وقت برای دولت نمی‌گذارد. او از ساعت 9:30 صبح تا 19 سر کار است و این، یکی از اعتراضاتی است که دوستان روحانی دارند.

ناطق نوری اعتراض کرده و گفته؛ من که فقط یک حوزه علمیه دارم از ساعت 6:30 صبح آنجا حاضر می‌ شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرا گوش کنید.

او حوزه‌های کلیدی را شوخی گرفته . روحانی به دلیل روحیه‌ اش مشورت‌ پذیر نیست. او در حوزه اقتصادی موفق عمل نکرد و این حوزه در دولت بسیار به هم ریخته است".

مرحوم هاشمی در جلسه یکی از کمیسیون‌ های «مجمع»، از شیوه مدیریت روحانی گلایه و انتقاد کرده بود؛ به این دلیل که وقت کافی برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی نمی‌ گذارد و هم این که از موضع بالا برخورد می کند و ملاقات با او حتی برای من هم آسان نیست.

کرباسچی چند سال قبل گفت"نباید این گونه باشد که مسئولیت‌ ها را از دوش خودمان برداریم. باید دلمان شور بزند. دولت باید فکری بکند. این که تعدادی آدم خسته و سالخورده بنشینیم و بلند شویم که نمی‌شود! فرض کنید مناقشه هسته‌ای هم حل شد، بعد چه؟ این بی‌ تحرکی‌ها آدم را برای دولت نگران می‌ کند".

احتمالا یک علت غیبت امروز روحانی، به کارنامه بد وزارت صمت بر می گردد که صدای مردم و فعالان اقتصادی را  درآورده. او در عین حال، میانه خوبی با مجلس ندارد.

در ماجرای برجام سعی کرد مجلس نهم را مقابل عمل انجام شده قرار دهد. با مجلس دهم نیز چنان بد تا کرد که کار به طرح پنج سوال و قانع نشدن نمایندگان از چهار جواب او کشید. و اگر مصلحت اندیشی نبود، احتمالا با نظر همان مجلس همسو، برکنار می شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما