شناسهٔ خبر: 41948049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شنیده شدن صدای چندین انفجار در نوار غزه

المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین در خبری به نقل از خبرنگار خود از وقوع چندین انفجار در شمال نوار غزه خبر داد.

برخی رسانه‌های فلسطینی در نوار غزه نیز شنیده شدن صدای چند انفجار را تأیید کرده، ولی گفته‌اند هنوز علت انفجار‌ها مشخص نیست.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

نوار غزه بعد از چند هفته آرامش نسبی از بامداد چهارشنبه با حملات موشکی و راکتی رژیم صهیونیستی به مراکز دیدبانی گروه‌های مقاومت در شرق و غرب شاهد تنش بین صهیونیست‌ها و گروه‌های مقاومت است.

برخی از جوانان فلسطینی طی روز‌های گذشته در اقدامی خودجوش، برای مقابله با تداوم محاصره ۱۳ ساله نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، اقدام به ارسال بالن‌های کوچک آتش‌زا به اراضی اشغالی کرده و همین مسئله باعث آتش‌سوزی در مراتع و مزارع صهیونیست‌ها شده است.

گروه‌های مقاومت در غزه از جمله حماس و جهاد اسلامی در باره حملات شب گذشته صهیونیست‌ها به غزه هشدار داده و تأکید کرده‌اند که پاسخ حملات را با حملات موشکی خواهند داد.

گفتنی است درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری فلسطینی امروز چهارشنبه گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی ۴۲۹ فلسطینی از جمله ۳۲ کودک را در ماه گذشته میلادی بازداشت کرده و در این میان، قدس اشغالی بالاترین آمار بازداشت شدگان را دارد.

این سازمان‌ها در بیانیه خود اعلام کرده بودند از میان بازداشت شدگان، ۱۳ نفر از ساکنان نوار غزه بوده اند. این در حالی است که بقیه بازداشتی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری صورت گرفته است. همچنین شمار بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به ۴۵۰۰ زندانی از جمله ۴۱ زندانی زن می‌رسد.

در این بیانیه همچنین آمده بود: نیرو‌های اشغالگر اسرائیل به سیاست ظالمانه برای محدود کردن اسرا و بازداشت شدگان، به خصوص در زمانی که ویروس کرونا آمده است، دست می‌زنند.

انتهای پیام/

نظر شما