شناسهٔ خبر: 41947647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترین‌های جشنواره مطبوعات البرز معرفی شدند

کرج - ایرنا - نفرات برتر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز روز چهارشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

در این آیین که با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی و با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، وحیده عسگری خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بخش موضوعی جهش تولید برگزیده شد.
با اعلام اسامی نفرات برگزیده، در بخش اصلی، محور خبر رتبه نخست نداشت و ساره نوری از خبرگزاری مهر و معصومه امین‌زاده از خبرگزاری ایلنا به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در محور گزارش خبری و تحلیلی مریم‌ آقانوری از فردیس نیوز رتبه نخست را از آن خود کرد و خدیجه ستارزاده از همشهری و محمدحسن سیفی از دنیای هوادار به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.
محور عکس خبری و غیرخبری شرکت کنندگان رتبه نخست نداشت و رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به میلاد فروزان از دیوان نیوز و پوپک خواجه‌امیری از همشهری رسید.
محور مصاحبه نیز رتبه نخست نداشت و فرزاد عسگری از همشهری و نسترن کیوان‌پور از هزار و یک شهر به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.
همچنین محور مقاله، یادداشت و سرمقاله در بخش اصلی و خانواده و سبک زندگی در بخش موضوعی رتبه‌ نخست نداشت و مصطفی فراغت از هزار و یک شهر و زیبا عراکی از دنیای هوادار به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در محور تیتر حمیدرضا رضایی از آفتاب البرز، نادر رضی از دنیای هوادار و طیبه جواهری از فارس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
در محور طراحی و کاریکاتور و طراحی و صفحه آرایی رتبه نخست به احمد شاهومند از دنیای هوادار رسید و رتبه دوم را آمنه قادری ترکاشوند از آرمان میهن کسب کرد.
در محور طنز مکتوب وحید حاج سعیدی از سپهر ایرانیان رتبه نخست را از آن خود کرد. این بخش رتبه‌های دوم و سوم نداشت.
در بخش موضوعی و محور رونق تولید (حمایت از کالای ایرانی) زهرا اشرف‌زاده از روزنامه همشهری، در محور جهش تولید رضا تواضعی از دنیای هوادار و وحیده عسگری از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و در محور توسعه استان البرز امیرحسین رحیمی از رادیو کوهنورد و فرزانه اسحقی از صیحه رتبه های برتر را از آن خود کردند.
همچنین در محورهای حقوق شهروندی، دین و معنویت، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی به ترتیب مهدی صالحی از دنیای هوادار، زهره رزمی‌آذر از تارا نیوز، منصور جمشیدی از خبر فردیس و نیوشا فتحی‌زاده از خبرگزاری مهر حائز رتبه برتر شدند.
در موضوع نظام سلامت با محوریت ویروس کرونا نیز زهرا (منیژه) غزنویان و نسرین حق‌شناس هر دو از هزار و یک شهر رتبه های برتر را از آن خود کردند و موضوع نشاط اجتماعی نیز اثر برگزیده نداشت.
چهارمین جشنواره مطبوعات البرز در ۲ بخش اصلی و موضوعی با همکاری خانه مطبوعات و رسانه‌های این استان و با ارسال افزون بر ۴۰۰ اثر برگزار شد.
بخش‌های اصلی جشنواره شامل مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس (خبری، غیرخبری)، خبر، گزارش(خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور بود.
بخش‌های موضوعی نیز شامل رونق تولید(حمایت از کالای ایرانی)، جهش تولید، توسعه استان البرز، حقوق شهروندی، دین و معنویت، نشاط اجتماعی، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری و فقر) و نظام سلامت با محوریت ویروس کرونا بود.
هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و نیز توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات عنوان شده بود.
اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری البرز سوم شهریور ۱۳۹۵ برگزار شده بود.
از مجموع ۲۱۸ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۳۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۸ دوهفته نامه، ۴۱ ماهنامه، ۶ دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

نظر شما