شناسهٔ خبر: 41946951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فیلم کوتاه انکاس به جشنواره اورلاندو راه یافت

فیلم کوتاه «انکاس» (ENKAS) ساخته هنرمند هرمزگانی به جشنواره فیلم بین‌المللی اورلاندو در ایالت فلوریدا راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در خصوص این فیلم گفت: این سومین حضور بین‌المللی فیلم «انکاس» به کارگردانی محمود شاکری در جشنواره‌های بین‌المللی است.

مهران جلایی افزود: جشنواره اورلاندو یکی از ۲۵ جشنواره پرطرفدار جهان توسط مجله «Moviemaker» شناخته شده که به فیلم‌های مستقل باکیفیت سینمای جهان اختصاص دارد و هر سال آثار خود را در ۱۲ سالن به نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: «انکاس» تاکنون در جشنواره بین‌المللی رپیدلیون  آفریقای جنوبی نیز حضور یافته و کاندیدای کارگردانی جشنواره کلابوراگی هند و دریافت لوح در این جشنواره را در کارنامه خود دارد.

محمود شاکری، تهیه‌کننده «انکاس»، نیز در تشریح این فیلم  گفت: فیلم روایتی کوتاه از زندگی یک زن و مرد و درباره تقبیح سقط جنین است.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: محمود شاکری، نویسنده و کارگردان؛ مسعود میرزایی، مدیر نور و تصویر و تدوین؛ مهدی محمودی، تصویربردار؛ امین اردانی، صدابردار؛ ابراهیم اسفندی، مدیر تولید؛ محتشم عسکری، دستیار تصویربردار. در این فیلم فاطمه ساحلی‌زادگان، سمیرا ستاری، اصغر بشارتی و امید الماسی بازی می‌کنند.

در گویش محلی بندرعباس، «انکاس» به ماهی مرکب گفته می‌شود.

نظر شما