شناسهٔ خبر: 41946566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار سقز: کرونا دستاویز عدم تکریم ارباب رجوع نباشد

سنندج - ایرنا - فرماندار سقز با بیان اینکه به همت کادر درمان، مردم، سازمان های مردم نهاد و ستاد کرونا، وضعیت شهرستان تثبیت شده است، گفت: عدم استقاده از ماسک و ویروس کرونا بهانه‌ای برای عدم تکریم ارباب رجوع نباشد.

صاحب‌خبر -

کامیل کریمیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه مردم در مراجعه به ادارات، دفاتر خدمتی و بانک ها حتما از ماسک استفاده کنند، اظهار داشت: افرادی که هم ماسک ندارند به خوبی هدایت و راهنمایی شوند زیرا نباید بیماری کرونا، دستاویزی برای عدم تکریم ارباب رجوع شود.

وی با اشاره به اینکه مکانیسم توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار ضعیف به دلیل شیوع کرونا باید در تجمع‌ها تغیر کند، افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا، کماکان ممنوع است.

کریمیان خطاب به رییس صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: در ارتباط با در اختیار قرار دادن تسهیلات کرونا به کسب و کارهای زیان دیده بیشتر تلاش و این اداره، اصناف و مرکز بهداشت و درمان، بازرسی ها در بازار را برای تذکر و یادآوری نکات بهداشتی تشدید کنند.

فرماندار ویژه سقز با اشاره به راه اندازی دانشکده پرستاری در آینده نزدیک بیان کرد: این اقدام، نوید بخش تربیت نیروی متخصص بومی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی است.

سقز 2 پیک کرونا را با شرایط اوج بحران و شدت بیماری تجربه کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم با اشاره به اینکه آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بسیار کاهش یافته است، گفت: سقز 2 پیک کرونا را با شرایط اوج بحران و شدت بیماری تجربه کرد.

انور بهرامی در ارتباط با بیمارستان شفا هم گفت: بخش کودکان، اورژانس، داخلی و آی سی یو، فعال شده اند و تاکنون ۱۰۳ نفر نیرو در این مرکز جذب شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان سقز هم با اشاره به فعالیت مجدد ۱۸ رشته ورزشی بیان کرد: فقط رشته های فوتسال، فوتبال، تنیس روی میز و اسکیت با استقبال ورزشکاران مواجه شده اند.

فرزاد خاکی اضافه کرد: باشگاه های خصوصی هم با یک سوم ظرفیت کار می کنند و استقبال مناسبی از فعالیت مجدد آنها نشده است.

در این جلسه، همچنین پیرامون کاهش محدودیت ها در پارک مولوی کُرد، برگزاری نماز جمعه در یکی از مصلاها و تشدید نظارت مسوولان مربوطه در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بحث و بررسی شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما