شناسهٔ خبر: 41945231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: نهادهای مسئول برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه ارائه دهند

گروه استان‌ها-نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای مسئول در راستای برطرف‌ کردن تهدیدهای جامعه و آسیب‌ها، طرح و‌ برنامه ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان و سرپرستان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان گیلان با وی به‌مناسبت چهلمین سال تشکیل این سازمان اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، ایران در رتبه 74 علمی جهان قرار داشت اما اکنون به رتبه 15 رسیده‌ایم البته نباید خودشیفته شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی در طول سال‌های بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: این کشور دارای قابلیت‌های مختلف در تامین منابع و نیازمندی‌های جامعه است و فعالیت مراکز دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی نیز موجب تعالی و پیشرفت جامعه و کشور می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی به ضرورت تقویت ارتباط جهاد دانشگاهی با مراکز علمی اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه و حکومتی که رابطه‌اش را با مراکز علمی را تقویت و مستحکم کند در واقع جامعه‌ای موفق خواهد بود از طرفی تبادل فکری می‌تواند موجب رشد و ارتقاء دانش انسان شود و باید از ایده‌های جدید استقبال شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در راستای برطرف‌سازی تهدیدهای جامعه و آسیب‌ها، طرح و‌ برنامه داشته باشد تصریح کرد: گزارشات خوبی از جهاد دانشگاهی به ما ارائه شد و از تلاش‌های این سازمان راضی هستیم اما قانع نیستیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به ضرورت بهاء دادن به علم و دانش توسط جهاد دانشگاهی به‌دور از جناح‌های سیاسی خاطرنشان کرد: بسیاری از علوم و فناوری‌های زندگی مردم در واقع زیرمجموعه جهاد دانشگاهی هستند.

وی آسیب‌های وارد شده به محیط زیست استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امروز معضلات پسماند و آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت بلای جان مردم شده است و در این حوزه انتظار داریم که از ایده‌ها برای رفع‌ معضلات استقبال شود البته مسئولان مربوطه نیز کارهایی انجام دادند و لازم است فعالیت‌ها ارتقاء پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، طرح‌هایی برای دوخت لباس ملی و اسلامی ارائه دهد و در این عرصه حضور میدانی داشته باشد و اقدام برای تولید بذر گیاهان نیز یکی دیگر از برنامه‌ها می‌تواند باشد.

فریبرز جمال‌زاد فلاح رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان نیز در این دیدار ارائه آموزش‌های کوتاه مدت در کنار آموزش‌های بلندمدت را از جمله رویکردهای این سازمان دانست و اظهار داشت: هدفگذاری‌ها در حوزه کار جهادی، محیط‌زیست و دوخت تجاری برای جهاد دانشگاهی استان تعیین شد.

انتهای پیام/612/ش

نظر شما