شناسهٔ خبر: 41941395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان:

برگزاری هرگونه آیین عزاداری بدون مجوز ممنوع است

مرتضی عسگری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: برگزاری هرگونه آیین عزاداری در محرم در سطح شهرستان اردستان بدون مجوز ممنوع بوده و هر هیئتی که بخواهد برنامه‌ای در ایام محرم و صفر داشته باشد، باید مجوز ویژه این ایام را از اداره تبلیغات اسلامی بگیرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا فرح بخش امروز (چهارشنبه-۲۲ مردادماه) در ستاد مقابله با کرونا شهرستان در فرمانداری اردستان با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در چگونگی برگزاری مراسم عزاداری تکلیف را برای همه مردم مشخص کرد، اظهار کرد: سلامتی مردم بر همه چیز مقدم است و در دین مبین اسلام فریضه واجب روزه که امر واجبی است بر انسان بیمار معاف می شود، یقیناً عمل مستحبی را می توان برگزار نکرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم حضرت اباعبدالله الحسین در ایام ماه محرم، افزود: برگزاری هرگونه آیین عزاداری در ماه محرم در تمام شهرستان اردستان بدون مجوز ممنوع بوده و هر هیئتی که بخواهد برنامه‌ای در ایام محرم و صفر داشته باشد باید مجوز ویژه این ایام را از اداره تبلیغات اسلامی بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان از نیکوکارانی که در ماه محرم، نذر اطعام دارند، خواست تا نذروات و مواد غذایی خود را به‌صورت جیره خشک یا در بسته‌های بیرون‌بَر بهداشتی در اختیار مردم عزادار قرار دهند.

فرح بخش با بیان اینکه فضاسازی های منطقه به نوعی تزیین و برنامه ریزی شود که حال و هوای محرم باشد، گفت: بحث محرم در این شرایط سخت کرونا قابل مدیریت است، اما در هر شرایطی باید این ارتباط را با امام حسین (ع) حفظ کنیم، مردم با امام حسین (ع) رابطه عمیق و قلبی دارند و این خواسته همه مردم است و در این شرایط خاص رسانه ها و فضای مجازی نقش پر رنگ تری خواهند داشت.

عزاداری محرم با حفظ سلامتی مردم انجام می شود

به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه امام جمعه اردستان، گفت: در برگزاری مراسم‌ محرم امسال یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های رفتاری هیئت مذهبی حفظ سلامتی مردم باشد.

حجت الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه اگر شور حسینی با شعور حسینی در مراسم‌های ماه‌های محرم و صفر همراه باشد، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد شاهد حادثه‌ای نخواهیم بود، گفت: نذورات باید ترجیحا به صورت بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند تحت عنوان نذر محرم توزیع شود و در صورتی که جزء نذورات شرعی محسوب می‌شود باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پخت، بسته‌بندی و در قالب ظروف یکبار مصرف غیرمشترک توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه هیئت مذهبی از فضا سازی محرم فاصله نگیرند و شور محرم را همچنان حفظ کنند، اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیتی که وجود دارد، هیئت های مذهبی از فضای مجازی استفاده موثری داشته باشند. همچنین در مراسم محرم از دعا و توسل غافل نشوند و از ائمه اطهار بخواهند که شر این بیماری را از سر مردم عالم کم کند.

انتهای پیام

نظر شما