شناسهٔ خبر: 41941160 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هود شیمیایی چیست؟

هود شیمیایی یا هود شیمی (Fume Hood) جزء اقلام اساسی در آزمایشگاه ها جهت امنیت فضای آزمایشگاه و سلامت کارکنان آزمایشگاه و مهمترین رکن استاندارد یک آزمایشگاه می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،بنابراعلام شرکت کارن پویا نوآور، هود شیمیایی در فرآیند استفاده با توجه به فن های قرارگرفته در ساختار هود، بخارهای شیمیایی را به بیرون از ساختمان تخلیه و یا از طریق فیلتر کربن جذب می‌نماید.

سرعت جریان مکش هود شیمی از ۰.۴ تا ۰.۶ متر بر ثانیه می باشد و میزان مکش هود آزمایشگاهی بنا به فضای آزمایشگاه و ابعاد هود به تعیین دقیق فن سانتریفیوژ با دور متناسب می باشد که فن های مورد استفاده در هودهای شیمیایی ترجیحا فن های سانتریفیوژ کاملا ضد اسید از جنس پی وی سی با دور متغیر ۱۴۰۰ rpm یا ۲۸۰۰ rpm مطابق با فضای کاری تعبیه می‌گردد.

انواع هود شیمیایی

هود شیمیایی به دو مدل کانالدار (Ducted) و بی کانال (Ductless) تقسیم می‌گردد که در بیشتر آزمایشگاه ها مدل کانال دار مورد استفاده قرار می‌گیرد که این هودها به دو صورت تک جداره و دو جداره از جنس‌های MDF و فلز و استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی هود شیمیایی کارن لب

. بدنه: هود شیمیایی ساخته شده از اسکلت فلزی ۳۰ در ۳۰ با پوشش رنگ الکترواستاتیک ضد اسید و جنس بدنه از ام دی اف ۱۶ میل یا HPL جهت محیط های اسیدی به دو شکل تک جداره و دو جداره و از ورق فلز با پوشش رنگ اپوکسی یا استیل ۳۱۶ یا ۳۰۴ می باشد.

. کف هود: ساخته شده از جنس سرامیک ضد اسید ۸۰ در ۸۰ یا ورق استیل یا سنگ گرانیت بنا به درخواست کارفرما تولید می‌شود.

. فن سانتریفوژ: با دور متغیر و متناسب با طراحی مورد نیاز در هر آزمایشگاه

دارای شیر آب و گاز از برندهای درجه یک ایرانی و خارجی بنا به درخواست کارفرما

. دارای کاپ سینک ۳۰ در ۱۵ یا ۳۰ در ۳۰ از جنس پلیمری درجه یک ضد اسید یا پی وی سی

. لامپ مهتابی و کلید و پریز برق

. شیشه هود شیمیایی از جنس پلکسی گلس دارای وزنه تعادلی

. کابین درب دار جهت نگهداری وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی با کف پی وی سی ضد آب

. ابعاد در دو سایز استاندارد طول ۱۲۰ و ۱۵۰ به عمق ۸۰ و ارتفاع ۲.۲۰ و سایر ایعاد بنا به درخواست مشتری سفارشی تولید می‌گردد.

. رنگ طبق سفارش و برحسب طراحی و فضای آزمایشگاه

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما