شناسهٔ خبر: 41940138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دژپسند: تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی موجب شفافیت می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی موجب می‌شود در بورس شفافیت و شراکت در قیمت‌گذاری در محیط رقابتی صورت گیرد که در این خصوص سالم‌سازی نیز انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 22 مرداد 99) پارلمان و در جریان بررسی لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم، گفت: نقش و کارکرد محوری این لایحه تأثیر بسیاری در تحول اقتصادی دارد ضمن اینکه محور اقتصاد مقاومتی مبنی بر مردم بنیان کردن اقتصاد را محقق کرده و باعث شفافیت و رقابت در این حوزه می شود.

وی افزود: کسی که از حق تقدم صرف‌نظر کند باید از امتیاز معافیت مالیاتی بهره‌مند شود که از طریق مصوبه مجلس محقق می‌شود و در نهایت هم بازار سرمایه پایدار تقویت می‌شود و هم سرمایه و منابع و نقدینگی افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر مانع از گسیل سرمایه به بازارهای مزاحم می‌شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: محاسبات نشان می‌دهد خالص مالیات در این حوزه مثبت است و باعث ایجاد یک روند بلندمدت و چشم‌انداز جدید مالیاتی خواهد شد.

دژپسند ادامه داد: به عنوان مثال اگر 2 هزار میلیارد تومان آسیب به همراه داشته باشد در کنار آن 100 هزار میلیارد تومان عایدی خواهد داشت.

وی افزود: ما در زمینه عرضه اولیه در بخش‌های دولتی و خصوصی تسهیلات لازم را ایجاد کردیم، به‌گونه‌ای که بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه، محیطی امن و قابل اتکا داشته باشد؛ ضمن اینکه این مصوبه می‌تواند نقش طلایی برای افزایش سرمایه واقعی و مشارکت بخش حقیقی ایجاد کند.

وزیر اقتصاد در پایان خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه به الزام شرکت‌های دولتی به عرضه سهام در بورس، محدود کردن تمام واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی دولت در بازار سرمایه منتهی می‌شود، روش‌های دیگر حواشی به دنبال دارد اما در بورس شفافیت و شراکت در قیمت‌گذاری در محیط رقابتی صورت می‌گیرد که در این خصوص سالم‌سازی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما