شناسهٔ خبر: 41939936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستکاری بولسونارو در ارتش برزیل برای حفظ قدرت خود

بیش از سه دهه است که ارتش برزیل از زمان پایان حکومت نظامیان تلاش کرده تا از سیاست دور بماند و از نهادهای دموکراتیک محافظت کند اما حالا به نظر می‌رسد بولسونارو تلاش می‌کند تا این روند به نفع خود تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، ژائیر بولسونارو در انتخابات 2018 ریاست جمهوری برزیل پیروز شد و از آن زمان تعداد زیادی نظامیان سابق را به مناصب مهم حکومتی گماشته است.

فایننشیال تایمز نوشت،  حالا که موقعیت بولسونارو با تهدید مواجه شده او از نوعی دخالت ارتش در سیاست برزیل حرف می زند. در ماه ژوئن او مدعی شد نیروهای مسلح «تصمیم های بیهوده» دادگاه عالی و یا کنگره را قبول نخواهند کرد.

این اظهارات بولسونارو پس از آن مطرح شد که چندین پرونده جنایی علیه او و خانواده او در عالی ترین دادگاه برزیل کلید خورد. این تحقیقات می تواند منجر به استیضاح بولسونارو شود.

اما این تنها موردی نیست که رئیس جمهور تلاش می کند تا از ارتش برای مقابله با مخالفان خود استفاده کند. زمانی که ویروس کرونا در آوریل و می سرتاسر برزیل را در نوردید، بولسونارو در یک راهپیمایی نزدیک پایگاه های نظامی حاضر شد جایی که هواداران افراطی او خواستار دخالت مسلحانه برای برکناری فرمانداران، قضات و قانونگذاران شدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما