شناسهٔ خبر: 41936880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام بیش از یک هزار مورد بازرسی طرح طاها در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح طا‌ها یک هزار و ۴۶۸ مورد از واحد‌های صنفی استان بازرسی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در راستای اجرای طرح طا‌ها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) ۴۹ مورد نمونه‌برداری هم از کالا‌های مشمول استاندارد در بازار استان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه سازمان استاندارد در حوزه خدمات هم اقدامات موثری را انجام می‌دهد،افزود: اجرای استاندارد ملی آسانسور‌های برقی یکی از رسالت‌های این سازمان در حوزه خدمات است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ مورد تایید ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: علاوه براین ۸۳ مورد گواهینامه اولیه آسانسور و ۱۴ مورد تاییدیه ادواری طی این مدت در استان صادر شده است.

یزدانی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مکان‌های سرپوشیده و سرباز شهربازی‌ها در استان بازرسی از مکان‌های بازی در این مدت انجام نشده است.

او تاکید کرد: ۵۹۶ نفر ساعت آموزش کارآموزی برای مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان آزمایشگاه همکار در چهار ماهه امسال ارائه شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه در این مدت ۳۶ مورد پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در استان صادر و تمدید شده است، گفت: ۱۶۰ مورد خبر مربوط به استاندارد هم در راستای ترویج و اطلاع رسانی در رسانه‌های استان منتشر شده است.

طرح طا‌ها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استاندارد سازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما