شناسهٔ خبر: 41935782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شرط آلمان برای کمک به لبنان/ هایکو ماس به بیروت می‌رود

وزیر امور خارجه آلمان در آستانه سفر به بیروت اصلاحات گسترده و عمیق در این کشور را از شروط کمک‌های مالی به لبنان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ"، بیش از یک هفته بعد از انفجار فاجعه بار بیروت "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان امروز ( چهارشنبه) به این کشور سفر می کند.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در مدت اقامت یک روزه خود در پایتخت لبنان می خواهد درباره کمک های اقتصادی برای این کشور صحبت کرده و هم زمان برای اصلاحات تبلیغ کند.

ماس قبل از پرواز به لبنان در سخنانی گفت: این کشور به یک قیام و بیداری قدرتمندانه و اصلاحات اقتصادی عمیق نیاز دارد. تنها این گونه است که لبنان آینده‌ای خوب را برای جوانان خود رقم زده و تنها این گونه است که اعتماد لازم دوباره ساخته می شود.

در انفجار فاجعه بار سه شنبه گذشته در یک انبار تیترات آمونیاک در بندر بیروت حداقل 165 نفر کشته شده و بیش از 6 هزار نفر هم مجروح شدند.

هایکو ماس در شهر بیروت با میشل عون، رئیس جمهور لبنان و نمایندگان گروه های اجتماعی و سازمان های امدادی گفتگو خواهد کرد. آلمان هفته گذشته وعده کمک 20 میلیون یورویی را به لبنان داد.

در انفجار بندر بیروت سفارت آلمان که در 5 کیلومتری محل انفجار واقع شده بود هم آسیب دیده و چند تن از کارکنان آن مجروح شده و یکی از کارکنان زن سفارت آلمان هم کشته شد. هایکو ماس در این سفر همچنین با کارکنان سفارت خانه آلمان که واحدهای مسکونی خود را در این انفجار از دست داده‌اند هم صحبت خواهد کرد.

ماس در شرایط یک بحران سیاسی و اقتصادی سخت به لبنان سفر خواهد کرد. نخست وزیر لبنان در واکنش به این فاجعه و اعتراضات خشونت بار علیه دولت روز دوشنبه از سمت خود کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما