شناسهٔ خبر: 41935552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گلرو در گفتگو با دانشجو:

غرب دنبال تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان است / همه اتفاقات باعث تقویت مقاومت و وحدت ملی می‌شود

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اکثر مردم لبنان طرفدار مقاومت و حزب الله هستند، تاکید کرد: هدف کشور‌های غربی این است که نظام سیاسی لبنان را به هم ریخته و یک دولت تکنوکرات در این کشور تشکیل دهند

صاحب‌خبر -

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو درباره وضعیت لبنان، اظهار داشت: اتفاقات لبنان به ویژه موضوعی که اخیراً در بندر بیروت به وقوع پیوست این کشور را دچار یک تحولات پیچیده‌ای کرده است.

وی ادامه داد: در عین پیچیدگی می‌شود در واقع سر خط‌های پشت پرده این اتفاق را فهمید مثلا در سال ۲۰۰۵ نخست وزیر وقت لبنان رفیق حریری ترور شد. آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و متحدین منطقه‌ای آن‌ها در این حادثه در یک سناریوسازی، حزب الله لبنان را متهم کردند اما در اسناد و مدارکی که بعد حادثه از سوی حزب الله منتشر شد نشان داد که رژیم صهیونیستی طراح این ترور بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ترور رفیق حریری یک سناریو از جانب آمریکا بود تا حریری را حذف و سوریه و محور مقاومت را تحت فشار قرار دهند، اما ناکام ماند.

گلرو در ارتباط با انفجار اخیر بیروت گفت: این حادثه یک حلقه از سلسله سناریویی است که برای تخریب امنیت و ثبات لبنان از سوی اسرائیل و امریکا طراحی شده است.
 
وی افزود: اتفاقاتی که در ژانویه ۲۰۲۰ در لبنان صورت گرفت اعم از اعتراضات و اعتصابات سراسری و متعاقب آن استعفای دولت، پشت پرده‌ای دارد که سفارت رژیم صهیونیستی و آمریکا دخیل هستند.

گلرو تاکید کرد: امریکا و متحدان این کشور بدنبال تغییر نظام در لبنان هستند تا نظام سیاسی را در راستای منافع خود بازطراحی کنند  و این سناریو‌ها با همین هدف طراحی و اجرا میشود.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اکثر مردم لبنان طرفدار مقاومت و حزب الله هستند، تاکید کرد: هدف کشور‌های غربی این است که نظام سیاسی لبنان را به هم ریخته و یک دولت تکنوکرات در این کشور تشکیل دهند.

گلرو ادامه داد: کشور‌های خارجی از طریق اعتراضات نتوانستند به نتیجه‌ای که دلخواه شان بود برسند و با تدبیر و درایت جریانات سیاسی لبنان، دولت حسان دیاب تشکیل شد که مورد خواست امریکا نبود.

وی گفت: انفجار بیروت از قبل طراحی شده بود. نقش اصلی و اولیه این ماجرا بر عهده رژیم صهیونیستی بود و نقش سفارت آمریکا نیز در بی ثباتی لبنان و پشتیبانی از آشوب‌ها محرز است.

وی با اشاره به نقشه‌های کشور‌های غربی و مرتجع عربی برای لبنان تصریح کرد: در نهایت تمام این اتفاقات باعث تقویت محور مقاومت و وحدت بیشتر مردم لبنان به شمول همه طوایف می‌شود.

وی در ارتباط با درخواست برخی کشور‌های غربی برای انجام تحقیق بین المللی درباره انفجار بیروت گفت: استقلال لبنان را باید محترم شمرد. لبنانی‌ها خود دارای یک درک بالا و سیستم قضایی مستقل هستند و می‌توانند تحقیقات محلی درباره حادثه پیش آمده در بندر بیروت انجام دهند و اصلا نیازی به تحقیقات بین المللی نیست. همان طوری که رئیس‌جمهور لبنان میشل عون هم به این موضوع اشاره داشتند و تاکید کردند.
 

نظر شما