شناسهٔ خبر: 41935085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تدابیر جدید انگلیس برای حفاظت از انتخابات

انگلیس قصد دارد به منظور محافظت از انتخابات در برابر هرگونه دخالت، قوانین مربوط به رقابت‌های آنلاین در بین احزاب سیاسی را تشدید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد: با هدف کاهش نگرانی ها درباره دخالت در دموکراسی و روند انتخابات، دولت قصد دارد قوانین مربوط به کارزارهای آنلاین انتخاباتی را تشدید کند تا احزاب سیاسی و فعالان انتخاباتی به طور شفاف خودشان را معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، امنیت سیستم انتخاباتی انگلیس به خاطر قوانین قدیمی و منسوخ از سوی نمایندگان پارلمان زیر سئوال رفته است. این قوانین آخرین بار 20 سال قبل به روز رسانی شده است. نمایندگان پارلمان بریتانیا نسبت به خطر دخالت کشورهای خارجی در نتایج انتخابات هشدار می دهند.

 

دولت انگلیس اذعان کرده است که به منظور صیانت از روند دموکراتیک در برابر دخالت خارجی، قوانین باید به روز رسانی شود.

در ماه جولای دولت انگلیس، "عاملان روسی" را به تلاش برای دخالت در انتخابات 2019 متهم کرده است.

شلوئی اسمیت وزیر قانون اساسی انگلیس در این باره گفت: مردم می خواهند به طور آنلاین با رهبران سیاسی تعامل کنند. اینجا جایی است که فعالان کارزارهای انتخاباتی با رای دهندگان مرتبط می شوند. ولی مردم می خواهند بدانند که چه کسی در حال صحبت کردن است. رای دهندگان برای شفافیت ارزش قائل هستند، بنابر این ما باید مطمئن شویم که قوانین شفاف و روشنی برای کمک به آنها وجود دارد تا واقعا بدانند چه کسانی در پشت محتواهای آنلاین انتخاباتی هستند.

قوانین جدید به قانونگذاران انتخاباتی اجازه خواهد داد تا نظارت بهتری بر عملکرد کارزارهای آنلاین انتخاباتی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما