شناسهٔ خبر: 41935077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

پرداخت بیش از 460 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در مازندران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ضمن تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان گفت: تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال برای ۴ هزار و ۳۰۰ طرح پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای مشمول و صاحبان بنگاههای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران را تشریح کرد.

وی تعداد کارگاه های مشمول دریافت تسهیلات کرونا در استان مازندران را بیش از ۵۷ هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: تاکنون ثبت نام ۲۰ هزار و ۵۰۰ کارگاه نهایی و به دستگاههای اجرایی ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: از این تعداد کارگاه، ۲۰ هزار و ۴۸۹ کارگاه مورد تایید دستگاه اجرایی قرار گرفته و به بانک های استان ارسال شد.

اصغری با اشاره به اینکه بانک های استان نیز ۱۹ هزار و ۹۱۶ طرح را به شعب ارسال کرده است، گفت: از این تعداد، ۴ هزار و ۳۰۰ طرح به مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال منجر به پرداخت شده است.

وی سهم استان مازندران از تسهیلات کرونا را ۳/۹ درصد سهم کل کشور معادل هزار و ۵۶۱  میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا کشور، بانکهای عامل تا پایان مردادماه فرصت پرداخت تسهیلات به طرحهای معرفی شده را دارند.

وی با اشاره به سهم هزار و ۵۶۱ میلیارد تومانی استان برای کسب و کارهای آسیب دیده افزود: دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بهزیستی، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانکهای عامل به مشمولان تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

اصغری اظهار کرد: بر این اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و پرداخت تسهیلات به آنها از خردادماه آغاز شده است.

وی افزود: دولت همواره حامی تولیدکنندگان است و انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان راهگشایی برای آنان بوده و زمینه حفظ نیروی انسانی و جهش تولید را فراهم کند.

 

نظر شما